måndagen den 15:e juni 2009

Jag kan inte röra mig

Ni vet när man är ohjälpligt sugen på choklad. Och i ett desperat försök att vinna över chokladsuget så äter man något annat, typ ett äpple.
Men det hjälper inte. Men eftersom man inte är den sortens kvinna som ger upp så försöker man finta suget en gång till med något näringsriktigt och diététiquement correct. Typ en skiva tyskt fullkornsbröd.
Tre timmar senare har man ätit:

Tre äpplen
Ett paket tyskt fullkornsbröd
En tupperwareburk med halvtinad ratatouille
Tre yoghurtar med cocossmak
Fyra morötter med färskost
18 apéricubes och 200 gram rostade jordnötter
Tre skivor skinka och ett gäng gurkstavar
Ett halvt paket fullkornskex
En liten tetra sojadryck med chokladsmak

Men man har inte rört chokladkartongen. Man har banne mig inte rört en enda liten chokladbit. Man har karaktär.


13 kommentarer:

Helena sa...

Jamen precis så är det ju!

barajagjohanna sa...

Haha. Mm. Man är så duktig. Hosthost.

Malena sa...

Du är så rolig och du skriver så bra!

Lisa sa...

Du är för underbar! Tror inte att en bit choklad hade gjort nan skada ;)

Anonym sa...

Ja men det ÄR ju precis så, istället för att äta det man faktiskt vill ha och behöver, dvs choklad, så skåpäter man allt man får tag i, typ en miljard kalorier fler än om man bara fått i sig sin Ferrero R från början :) Maria i nb

Lisa sa...

Haha, jag beundrar din behärskning! Nu är du värd en bit choklad tycker jag ;)

Ingela sa...

Du är för underbar! :-D

Ingela sa...

Oj då, ser ut som jag kopierade någon annans kommentar där, men det gjorde jag inte för jag läste vad de andra skrivit efteråt. SÅ det så :-)

Marie sa...

Så duktig du är... Jag känner igen mig i det här! :)

Erica sa...

Du är så sanslöst rolig Sara! Kände igen mig så :-)

Ellen sa...

Been there, done that.

Men det är nästan ännu jobbigare när man är sugen på nånting, men inte riktigt vet vad, och därför provar sig fram genom hela skafferiet/kylskpået/frysen för nåt som stilllar det där svårbestämda suget. Sen upptäcker man att man nog mest var törstig...

Sara sa...

Helena: Always.

Johanna; Karaktär! ;)

Malena: Och jag har sådan karaktär! ;)

Lisa; Nej, egentligen inte.

Maria; Jepp. De där rostade jordnötterna var förmodligen ingen höjdare. ;)

Lisa; ELler hur?

Ingela: Copycat! ;)

Marie; Skönt, då Är vi fler.

ERica; Och en till med karaktär! ;)

Ellen; Haha, när kylen är tom? ;)

Lillie plein damour sa...

ASG! Ja en slags karaktär, du gjorde allt du kunde för att inte äta chokladen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...