måndagen den 22:e juni 2009

Ny vecka

Hjälp, vad tiden går fort! Redan en ny vecka - alla liknar de varandra - och juni börjar gå mot sitt slut.
Jag äter syltmackor och yoghurt och har drabbats av längtan till La Suède, men det drabbar mig med jämna mellanrum. Och vi har ju en liten vild franco-suédoise (korsikanska med dalapåbrå och norrlandsblod i ådrorna? En medelhavsk liten dalkulla?)
som jag hoppas ska bli tvåspråkig, och dubbelkulturell, därför är det viktigt att tillbringa mycket tid i Sverige så att Véra känner sig lika hemma där som här.

4 kommentarer:

~ M A R L I I N A ~ sa...

Jaa, se till att prata mycket Svenska med henne. Franskan kommer ju komma bara av att hon bor i landet... Jag ar halvitalienska men min pappas tafatta forsok att gora mig tvasprakig som barn gick dessvarre inte sa bra... hehe

Lugnetetc sa...

Prata svenska, titta på svenska grejer på youtube (och dvd från Sverige) och... inte minst: använd skype! Den kan man 1,5-åring redan ha behållning av (ok det vara 15 sekunder men det tar sig)! Jag utbyter gärna erfarenheter kring att udnerhålla det "svaga" språket!

Sara sa...

Marliina; Nej, det Är ju viktigt att man som förälder anstränger sig, verkar det som!

Fred: Jag vill hemskt gärna utbyta erfarenhter! Ses på facebook? ;)

Lugnetetc sa...

Ja! (eller ja ja ja!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...