lördagen den 13:e juni 2009

Inventering

Efter att ha flyttat runt i ett par år och magasinerat mina ägodelar lite här och var är det skönt att vi har - jag vågar knappt säga det - slagit oss till ro. Men nu börjar jag komma ihåg saker som jag har haft och som verkar ha förskingrats. Eller så ligger de i någon låda hemma hos någon annan?

Och trots zenbuddisstiska ambitioner och decluttering och liberty from material things så saknar jag:

- Min brudklänning
- Mina kornblå Höganäsassietter (muggarna har jag, men de känner sig ensamma).
- Mitt vackra Kenzohalsband som jag fick av C när vi varit tillsammans i två år (och jag inbillar mig att om jag roar mig med att tappa bort smycken jag får på romantiska högtidsdagar får jag aldrig några nya).
- Mina älskade miss sixty -jeans som har sex, sju år på nacken och började bli så slitna att jag knappt vågade gå ut i dem. Misstänker att C har slängt dem.
- Min SAOL. Me need it mucho.

Annat som kan vara bra att jag tappat bort:

- Min pinsamma CD-samling (med typ best aerobic-hits of all times, latinoparty, Britney's greatest hits och Absolute summer nummer 12.
- Mina röda lackstövlar, inköpta i ett svagt ögonblick på Carnaby Street i London.
- Mina ambitiösa alster i akvarell, oljekrita och kol. Borde ligga i samma kartong som tröjan jag stickat själv, och ett häfte med tonårig självömkande poesi.
Om det finns någon nåd: Låt ingen hitta kartongen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...