måndagen den 11:e augusti 2008

En smygvegetarians bekännelser

Jag har ätit biff tre dagar i rad. Och nu är jag less på biff. Och C:s uppmuntrande tillrop hjälper inte.

- Repetera "Jag älskar rött kött" 100 g
ånger om dagen! Till veckan tar jag med dig till Buffalo Grill och beställer en 700-gramsstek! Blodig.
- Kanon, säger jag och drömmer om en räksallad.

Jag är less p
å rött kött. Men jag är också angelägen om att må bättre snabbt. Och ett par biffar till min sexdubbla järndos måste ju vara bra?

4 kommentarer:

Ingela sa...

Men har du inte fått järntabletter utskrivna mot järn/blodbristen? SÅ slipper du äta biffar?

KARLAVAGNEN sa...

Det finns järn i Jordgubbar t ex.

Sara sa...

Ïngela, Jo, jag äter trippla järntabletter, men läkaren sade att jag måste försôka få i mig såmycket som möjligt via maten!

Karlavagnen; Men jämfört med kött är nivåerna väldigt låga i frukt och grÖnt. Och kroppen tar lättare upp järn från kött...

Sara sa...

När jag väntade tvillingarna hade jag jättedåliga järnvärden. Gillar inte heller kött sådär jättemycket, men mina värden blev till slut bra mycket bättre med mycket rött kött, blodpudding (kanske kan vara lite svårt att hitta i Frankrike?) och massor med järntabletter.
Dessutom sa min barnmorska att det är bra att äta lite choklad efter biffen! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...