onsdagen den 27:e augusti 2008

Solo

C är ute med E, och jag hade tänkt mig en kväll med lång dusch och allt sådant där inpackande och smörjande och putsande och peelande och filande - vilket fick mig att tänka på att jag har allt svårare att komma åt saker som befinner sig nedanför min navel, typ fötterna, så jag skulle behövas en pedikyrist - som la gente féminine gärna ägnar sig åt.

Sedan tänkte jag fortsätta med - jo, jag hade tänkt mig en helkväll - gerblé chokladkakor, vindruvor och Carlos Ruis Zafon, uppallad mot kuddarna i sängen. Yours truly uppallad, alltså. Inte Carlos.

Men så dimper det in en grej som jag bara måste hinna klart innan vi sticker till Korsika på måndag. Så här sitter jag nu. Med datatrötta ögon och ofilade fötter, och undrar vad salicorne kan tänkas heta på svenska?

1 kommentar:

barajagjohanna sa...

Vad kul att ni åker till Korsika på måndag! Då har jag för övrigt min första dag på Mittuniversitetet. HJÄLP, säger jag bara.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...