måndagen den 25:e augusti 2008

Mm. Grilla.

Vi är bjudna på middag i kväll. Och vi har blivit lovade grillning på balkongen.

Sydfransoserna är d
åliga på att grilla, när det är sol och varmt stänger de fönsterluckorna och enda tecknet på liv man ser i trädgårdarna är på sin höjd en ensam vattenspridare, men Eddie och Nathalie är från Lille, och där är man i princip lika grilltokiga som i Sverige. Det ska grillas på sommaren. Även om man måste göra det i tumvantar och fleecetröja så ska det grillas.

Jag kan räkna g
ångerna jag grillat i sommar på en hand. Förresten, jag kan räkna dem på ett finger. Så sorglig och patetisk har min grillsommar varit.

Men ikväll, ikväll...

2 kommentarer:

Della sa...

Du kan åtminstone räkna ett finger. Jag kan inte räkna några grillgånger alls...

Sara sa...

En gång är ingen gång... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...