söndagen den 17:e augusti 2008

Välsignat vatten

Min belle-mère Jacqueline håller hårt på traditioner. Den 16:e augusti är det helgonets Saint Roch's dag, och det är enda dagen på året som man har tillträde till den brunn där han välsignat vattnet. Vilket innebär att folk köar för att fylla en flaska med detta mirakelmedel. Jag, som inte alls är troende på minsta vis tänker bara placebo.
Men nu har jag på uppmaning av Jaqcueline druckit ett glas. (Jaja, det kan väl aldrig skada?)
Jag hoppas på evig ungdom, skönhet och hälsa! Vad tror ni?

6 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Oh! Lucky you!

Jag kom förresten hit för att berätta för dig att du kommer att få en pojke. Jag fick en plötslig känsla av det. Bara så att du vet. ;) (Du klär honom väl i rosa strumpor, bara för att belle-mère ska utbrista "oh la la, pauvre de bébé"? Hihi...)

Thérèse sa...

Coolt!
Hur smakade det?

Förutom evig ungdom , skönhet och hälsa är det säkert bra för bebisen.

Lisa sa...

Åh, jag skulle behöva en klunk av det där vattnet! Känner mig totalt urlakad :)

Pumita sa...

Spara en droppe till mig också! Jag tror på sånt stenhårt. ;)

Undrar också hur det smakar.

Thérèse sa...

Vet inte om ni tänkt döpa barnet men jag har hört att man kan köpa flaskor med vatten från floden Jordan till dop om man vill vara riktigt helig. Kanske behöver man inte använda hela flaskan att ösa på barnet utan kan smaka lite på det heliga vattnet också. Säkert bra mot mycket ;)

Sara sa...

Johanna, det är du inte den enda som tror! Det verkar som att hela min omgivning är övertygad om att det är en pokje. Själv vet jag inte...

Thérèse; I så fall får man ha överseende med den där konstiga bismaken!

Lisa, då behöver du nog definitivt lite heligt vatten!

Pumita, nästa år får jag gå dit och fylla en hel hink. ;)

Thérèse, Dop blir det nog inte, men jag kan skvätta lite heligt vatten på bebisen ändå. För säkerhets skull. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...