måndagen den 4:e augusti 2008

Fikadate

Jag har precis träffat en svenska som öppnat café med svensk touch här i Montpellier. Det var kanontrevligt, och jag skulle tro att jag har hittat de bästa cocosbollarna söder om Skåne. Hemrullade.

När hon inte rullar cocosbollar gör hon Montpellierborna lyckliga - och förbryllade - med take-away kaffe i pappmugg och morotskaka.

Jag blev så inspirerad att jag drog upp ett helt eget kafékoncept i tankarna. Vad tror ni om ett skandinaviskt fikaställe på Korsika?

6 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Korsika, säger du?! :D

Din idé låter förträfflig! Jag kommer och fikar, den fikanörd som jag är!

Marie sa...

det tycker jag låter ypperligt! jag skulle definitivt fika där! =)

saom sa...

Åh, vilken bild... Snacka om att bli fikasugen. :)

Sara sa...

Johanna; Bra! Då har jag en kund!

Marie; En till!

Saom; Jag vet... ;)

christel sa...

Här har du en till kund! Min pappa har besökt korsika för nåt år sen och bilderna jag såg var underbara!

Sara sa...

Christel; Då hra jag tre! Det kommer nog att gå runt, ska ni se!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...