onsdagen den 27:e augusti 2008

Palavas-les-Flots, tisdag kväll

Stranden i Palavas, 5 kilometer från Montpellier, fylld av beachbollsspelare kvällstid.

Linbanan som går över kanalen, för den som tycker att 2 euro för att ta sig 50 meter är ett kap!

Putig profil mot pastellbakgrund.

Obligatoriskt i Palavas-les-Flots: Glass. Ärligt talat så åkte vi dit endast för en...

...framboise melba geante. Med två skedar. Glass, grädde och hallon i en skål som skulle rymma en fotboll.

La fête foraine lyser upp strandstaden när solen har gått ned.

13 kommentarer:

Thérèse sa...

Åh vilka fina bilder. Du är verkligen jättefin och vilken härlig mage du fått. Glassen såg inte dum ut heller. Jag hade gärna tagit en tur dit bara för att få äta lite. På sista bilden finns en skylt som det står churros på. Något jag trodde var väldigt spanskt och som jag ibland kan sakna från Spanien. Är det samma sak i Frankrike? I Spanien är det ett sorts friterat bröd som gärna äts till varm choklad

Sara sa...

Ja, churros är spanskt, och när jag var i Barcelona så åt man dem till frukost, men det var inte riktigt samma sak som de som säljs här. Det är liksom friterade munkar i samma form som stora pommes frites... Inget light-käk, direkt? ;)

Thérèse sa...

Nej inte direkt light-mat. Det äts till frukost i hela Spanien.Jag tycker det är gott att äta till varm choklad någon gång ibland. Fast även i Spanien är det friterade munkar i samma storlek som långa pommes frites

Sara sa...

Den där glassbomben hade jag lugnt kunnat sätta i mig även om det regnar i Svea idag ;-)

Sanna sa...

Det där såg ju supergott ut!

Nadia sa...

Underbara bilder och du är jättefin!
Jag som sitter här och tittar ut på spöregnet utanför mitt fönster blir verkligen avundsjuk :)

Hanna sa...

Du är ursnygg!!

christel sa...

Fina bilder, jag skulle inte tacka nej till att åka dit! Och du ser helfräch ut!

Sara sa...

Thérèse; Här nära spanska gränsen har man snott ganska mycket från andra sidan: Corrida, Churros, Paëlla... ;)

Sara: VI delade, men jag tror att jag hade kunnat klämma en själv.

Sanna: Blir lätt en vana...

Nadia: Jag trodde ju att hösten var här, men sommaren tog nya tag! Men höstregn har sin charm, det med...

Hanna; Tack, jag är så stolt över min mage, jag tror att jag kommer att sakna den sedan! ;)

Christel; Om du har vägarna förbi så rekommenderar jag en liten glass på Catalan!

Anonym sa...

Håller med de övriga, jätteläckra bilder!
/Anna S.

Pumita sa...

Tjusigt värre! Men den där efterrätten... den räcker till hela sällskapet, hehe.

Du ser verkligen fräsch ut! :)

Sara sa...

Anna; Allt blir fint i solnedgång! ;)

Pumita; Den lilla glassen? Räcker inte långt med en gravid kvinna i sÄllskapet. ;)

barajagjohanna sa...

Gud vilka underbara bilder. Ser jättehärligt ut där på stranden med volleybollspelande. Och en jäkla snygg mage det var på bild också. Och den färgglada glassen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...