lördagen den 2:e augusti 2008

Marinan i Carnon, lördag morgon

Charmiga, lite ruffiga Carnon ligger ungefär 15 kilometer utanför Montpellier, och är en typisk liten port de plaisance. Jag älskar att promenera omkring här, titta på båtarna och ta en kaffe på ett av kaféerna, men om man inte har en oförklarlig böjelse för att trängas med turister i tennissockar och flipflops bör man välja sina tidpunkter. Morgnar är bra, precis som höst och vinter, då är man nästan ensam! Annars är det bra att tänka på att öppetiderna i småstäderna vid havet inte är som inne i sta'n.. Det mesta är stängt mellan 12 och 16, och restauranterna serverar mat endast på mattider, vilket innebär att det är svårt att äta lunch klockan 15, och omöjligt att bli serverad middag klockan sex!

6 kommentarer:

Della sa...

Tänk att ha tillgång till det där härliga så enkelt. Det är jättekul att du visar hur det ser ut.

Pumita sa...

Livet är en fest känns det som när jag ser dina bilder! Håller med Della.

christel sa...

Håller med föregående, det ser härligt ut!

Sara sa...

Della; Ja, det är en lyx! Ska försöka tänka på att visa mer bilder från Montpellier, men det känns så hemvant för mig så jag tänker inte på det!

Pumita; Jag har sagt flera gånger att så länge jag bor här behöver jag aldrig semester, den smyger sig in i vardagen...

Christel; Det ÄR härligt. Fast ibland saknar jag svensk natur och djupa skogar!

KARLAVAGNEN sa...

Vackra bilder, fler sådana tack! Du ärtiga mum-to-be!

Sara sa...

Karlavagnen; Vänta bara tills ni får se mig i stödstrumpor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...