onsdag 2 januari 2013

2013. Dag 1.

Vaknade upp i nyârsdagsângest. Verklgen. Hade inte druckit en droppe, men alla förändringar och detta att stâ inför ett nytt âr kom över mig. Att gâ in i nâgot nytt innebär ofrânkomligen en separation, och kanske behövde jag sörja lite. En separation behöver ju inte nödvändigtvis vara nâgot negativt - men kanske nödvändig - men att ta sig igenom är inte friktionsfritt.

Mitt livs största separation: Mina döttrars födelse. Det var ett möte och en ankomst, självklart, men efter att ha burit dem under mitt hjärta i nio mânader sâ var det även en separation. Det skakade mig, hade inte väntat mig det.

Plus târta och champagne och kallprat om saker som inte betyder nâgot.
Uttrâkad. Frustrerad. Väntande. Irriterad.
Grät en hel del.
Försökte sova middag när mina svärföräldrars tunga möbler och blommiga tapeter hotade att krypa för nära.

Men fina saker med ârets första dag:
Champagne, flera gânger. Gillar champagne, om den är snustorr och iskall.
Försökte dricka sakta och behärskat.
Iskall, grâ himmel, som matchade mitt humör till perfektion.
Välbehövligt prat med J i stockholm. Fina, kloka J. Henne släpper jag never ever.
Att C pratade om förändringar som är sâ svâra, som nâgonting lätt, och jag tittade pâ honom och log och sade att jag älskar när han pratar sâ. Som att livet är lätt.
Att vi tog vâra smâ till lekparken trots att det var mörkt och kallt och regnigt, för att slippa mera târta och champagne och kallt prat.

Sâ. Nu ska jag ringa min mormor i vinterlandet Sverige och önska gott nytt âr.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Humörshöjare: frisör, massage, manikyr, en löptur, nya skor, boka en resa, en spännande bok? Den senaste kanske inte praktiskt möjlig tidsmässigt? Hoppas du känner dig gladare när ni kommer hem igen :o) Älskar att du skriver hur du känner! Tack för att du delar med dig!

Maria at inredningsvis.se sa...

Vilken härlig blogg du har:)

Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

Gott nytt år

LOVE Maria från inredningsvis.se
(sweden)

Anonym sa...

Det känns skumt att skriva men det är ändå lite skönt att det inte bara är MYZ och GOZ i alla bloggar. Ett helt vanligt liv består ju av upp och ner och det är så förlösande när någon erkänner det. Ibland sitter jag och maken och bara garvar när vi läser vissa bloggar. Det är så fint. Så tjusigt. Så glatt och allt går så in i helvete bra. Vi tror alltid att det ruvar något riktigt mörkt bakom dessa fasader och brukar fantisera om vad det kan vara.

Klart allt ordnar sig! Men det är faktiskt inte sunt att vara piggelinglad hela tiden så var tacksam för att du är helt normal :-) Skål och kram

Sandra sa...

Gott nytt år Sara. Jag hoppas och tror på er. Ni kommer hitta er plats. Du kommer se till det.

Kram

Melisabet sa...

Det ÄR svårt med förändringar! Bara andas, och fortsätt samla positiva händelser.

Sara sa...

Anonym: Löptur check! Och det känns redan bättre...

Maria: Detsamma! Och blir det flytt nu under 2013 sâ räknar jag med inredningssurf!

Anonym: Haha, jag vet! Och vitt och snyggt och blankt och perfekt! Man bara rämnar inombords!

Sandra: Gott nytt âr till dig, fina!

Melisabet: Visst är det väl det?

Emelie sa...

Gott nytt år Sara, hoppas att 2013 visar dig rätt väg. Tack för ännu ett fantastiskt bloggår och lycka till med allt.

Anonym sa...

Hi www.blogger.com owner, are you interested in links exchange? Reply to my email
Unlock HTC Windows Phone 8X
Unlock Samsung Stratosphere
Unlock Nokia Lumia 820

Anonym sa...

www.blogger.com gives me so much fun, thanks

click here

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...