måndagen den 14:e januari 2013

Men don't have roots. Men have feet.


Reaktionen på den här dagens kontraktsignering och känslomässiga virrvarr plus annan random glad nyhet som nästan överskuggade det faktum att yours truly fått jobb i Paris: Sätta mig på soffan och dricka rödvin och käka choklad. 
Detta förhindrades av att

a) soffan var inlöddrad i möbelschamponeringsmedel
b) vi hade inget rödvin
c) vi hade ingen choklad

Misären. Men alltså Paris! Har jag inte alltid drömt om Paris? Har inte alla någonsin drömt om Paris? 
Tusen tack för vackra hälsningar, snart tar jag med er till Paris! 

Förresten kolla här, vägen jag gått: 


Bollmora, Tyresö. Född.
Rosengård, Malmö. Dagis.
Slätta, Falun. Skola. Uppväxt.
SW London. Servitrisjobbet på TGIF. Dramakurserna. Festerna. Anorexin.
Dragarbrunnsgatan, Uppsala. Plugg på Ekonomikum. Friskblivandet.
Montpellier, Frankrike. Franskastudierna. Förälskelsen. Friskheten. 
Sundsvall. Journalistutbildningen.
Luleå. Praktiken på Uppdrag Granskning.
Hudiksvall/Sundsvall/Falun. Reporterjobbet.
Zhong-Li, Taiwan. Jobbet på Joy.
Ajaccio, Korsika. Barnen. Havet. Krisen. Självkonstruerandet.
Fontainebleau, Ile-de-France. Det ännu oskrivna. 

Är jag framme nu? Jag vet inte. Slutdestinationer verkar inte vara för mig. Människan har inga rötter, hon har fötter.
 

25 kommentarer:

Lisa sa...

Det ska bli spännande att få höra mer om det nya Parisäventyret. Stort grattis till jobbet och beslutet!

TinTin sa...

Jamen grattis! :)

inte skyldig sa...

Så himla underbart och spännande!

Lotta sa...

Grattis! Jag älskar Paris och ser fram emot att få följa er vardag där (också).

KB sa...

Fontainebleau, hos Picard?

Cecilia Johansson sa...

Grattis Sara!! Fantastiska nyheter och du låter jätteglad,det är ju det viktigaste :)! För mig blir det en ren njutning att få fortsätta följa dig från Paris! Paris är platsen där jag hittade hem och hittade mig själv och jag drömmer hela tiden om att kunna återvända dit en dag, även om mitt yrkesval som svensk jurist inte direkt underlättar...Trots att allt inte är flärd och fart ens i Paris så är jag säker på att det kommer bli jättebra för er! Stor kram från en trogen läsare som kommenterar alltför sällan - Cecilia

Sofia sa...

Grattis! Det ska bli jättekul att följa dig på din nya resa.
Jag tror att man som utlandsboende aldrig riktigt hittar hem, eller jag vet inte...efter 11 år i London velar jag fortfarande, även om det är väldigt hemma för mig. Men bestämmer mig det gör jag aldrig. Så det stämmer nog det du säger, vi har fötter...inte rötter.

Dubbelörn sa...

Fantastiskt hur allt bara faller på plats! Grattis till er båda!

Hannah sa...

Fontainebleau verkar vara väldigt vackert. Hurra för dig!!

Miss Marie sa...

Coolt! Stort grattis! Paris, wow! :)

Anna-Lena sa...

Ska jag vara ärlig? Jag har aldrig drömt om Paris. Semester, visst! Men aldrig om att bo där, smutsig storstad med en evigt grå himmel, långt ifrån havet och bergen - nej tack.

Men visst förstår jag att folk, du, drömmer om det! Paris är ju faktiskt en otroligt vacker och idyllisk stad! Och jag är verkligen glad för dig och din familjs skull och jag hoppas att du (äntligen) finner din lycka där borta.

Har ni hittat någonstans att bo redan?

DILA sa...

Grattis till nya jobbet! Det ska bli spännande att följa dig och er på den nya resan.

Kram Dila

Caroline sa...

Åh, så fantastiskt för dig (och er) Sara, ännu ett äventyr! Jag ställer mig i kö för de som önskar välkomst-skåla med dig i Paris så snart som möjligt!

Sara sa...

Lisa: Tack!

Tintin: Jamen tack!

Inte skyldig: Ja, och skrämmande!

Lotta: Oh, vad roligt!

KB: Haha, är Picard ocksâ där?

Cecilia: Vad härligt att höra om din kärlek till Paris! Jag älskar ju den staden, men folk säger hela tiden till mig "att det är inte samma sak när man bor där". Vi fâr se!

Sofia: Vandringslusten och rastlösheten finns alltid där, mer än lusten att slâ sig till ro...

Dubbelörn: Tack!

Hannah: Det är sâ gulligt och trivsamt, och sâ Paris om man bara sträcker ut handen!

Marie: :D

Anna-Lena: Men smutsen är ju det som retar mig mest i Sôdra Frankrike! Smutsen, föroreningarna, och inget miljötänk!

Dila: Tack!

Caroline:: Tjoho!

Anna-Lena sa...

Hm, jag vet inte om det är speciellt för södra Frankrike?
Miljötänket är nog lite lika i hela Frankrike. Dessutom så känns det som om alla storstäder är lite smutsiga? Jag skulle inte vilja bo i Paris men heller inte i Nice t.ex som också är stort och smutsigt...

Sara sa...

Men inget är så smutsigt som Ajaccio. Ärligt. Montpellier var smutsigt, men kommunen har verkligen skärpt sig. Sopsprterar och allt, men på Korsika, ingenting!

Aurélie sa...

Fontainebleau Ile de France: cheesecake de Scarlet's bakery, deco de chez Les Fleurs, ballades en bord de Seine, films à gogo, cours de cuisine avec les filles, restos en amoureux ( autre que brocciu-figattelu j'entends), etc, etc, don't forget your friends when in Paris and please, enjoy it!

Sara sa...

Aurélie: Comme un poème! And how could I forget you? Tu viens me voir, remember? Sur le matelas gonflable j'ai marqué AURELIE en marquer rouge.

Anonym sa...

Ah Fontainebleau. Det blir lite lugnare än inne i Paris och är säkert tryggt, rent och städat men med lägre hyror. Massa natur. Härligt! Säkert mindre smuts än i Ajaccio!

Anonym sa...

Ah Fontainebleau! Harligt, liten stad i provinsen :) men som sagt, Paris inom rackhall. Var hemstad Versailles ar lite likt, om an lite narmare Paris, och vi trivs storartat. Det blir nog battre for barnen ar storstan, och battre for foraldrarna ocksa som kan aka in till stan om de vill!

Anonym sa...

Later jatteharligt for er, men riktigt Paris ar det ju inte, fast kanske battre. Fontainbleau ligger val nagon timme utanfor, i Seine et Marne, ungefar samma avstand som Chartres eller Dreux. Du behover val inte pendla in till stan?

Sara sa...

FOntainebleau känns perfekt. Det är en halvtimme in till centrala Paris (nära nog), och som sagt, för barnen blir det nog bättre, och även för de naturälskande föräldrarna som DESSUTOM kan âka in till Paris hela tiden, när de vill! Tjoho!

Jag...la madrileña, Marina sa...

Hola,

Som man säger pa teatern här i Spanien: "Mucha mierda" (Mycket skit, dvs. lycka till!)!!! :-)

Anonym sa...

Ungefar som att bo i Uppsala och saga att man bor i Stockholm. Lycka till med flytt fran en vacker plats till en annan :)

Maria sa...

Hur var utbildningen i Sundsvall? Skulle du rekommendera den? Jag funderar på att söka den ettåriga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...