måndagen den 14:e januari 2013

Come visit me in Paris?

Den signifikanta andra:
- Nu har jag sålt soffan också. 

Jaha. Nä, men dåså. Då kan man väl lika gärna... FLYTTA TILL PARIS? Här finns ju snart ändå inga möbler. 

Jepp. Jag. Skrev. På. Idag. 

För info: Mitt livs första tillsvidareanställning. Ibland, mina vänner, händer det. (Tänk: Lottoreklamen).   

Sportfrågan: Hur känns det? 
- Eh. Jag känner mig totalt absolut livrädd. Vill helst krypa ned under täcket och gömma mig. 

Men nu är det bara att hoppa. 

*hoppar*

72 kommentarer:

Åsa sa...

Grattis!!! Så spännande! Lycka till med både nya jobbet och inte minst flytten! Det kommer bli bra. Det är alltid svajigt mitt i själva förändringen men oftast landar allt på en bättre plats till slut ändå. Och Korsika finns ju kvar, om ni nu skulle ångra er.

Milea sa...

Grattis! När börjar du? Jag hälsar på redan i vår!

Anonym sa...

Grattis!! Så spännande. Det blir bra till slut. Det ordnar sig :) /Karin

Anna-Lena sa...

Grattis! Ska bli spännande att följa er resa norrut!

Sara sa...

Âsa: Tack! TUsen tack!

Milea: Eh... Om en KNAPP mânad. Ingen aning om hur detta ska gâ ihop, men det gör det väl? Dâ ses vi snart!

Karin: TACK! Kommer du och hälsar pâ?

Anna-Lena: Jäklars vad otäckt det känns. Och ROLIGT!

Ulrika sa...

Ah Grattis!! Det ska bli spannande att folja din resa!

Dubbelörn sa...

Underbart! Stor grattiskram.

Nässelblom och choklad sa...

Grattis Sara! Jättekul och spännande, samtidigt förstår jag att det också är läskigt. Det blir säkert bra och det är ju, som Åsa skriver, så att Korsika finns kvar. Så nu har ni en del att ordna den närmaste månaden!

HeyLeon sa...

Grattis Sara! Härligt med förändring!

smile sa...

Så roligt! Grattis!!!

Jag sa...

Varmaste grattis, Sara!

Molly sa...

Vad rologt! Grattis!

Molly sa...

RolIgt, menar jag!

Anonym sa...

Grattis!! Det kommer bli jättebra det är jag övertygad om. Skulle vara kul om du ville skriva lite mer om vad det är för jobb. /Johanna, trogen bloggläsare

Louise sa...

ååh grattis! lycka till!!!

Sofia sa...

Stort grattis och lycka till med din nya början! Hälsningar från en trogen bloggläsare som varit så alltför dålig på att kommentera och tacka för en fantastisk blogg.

Krokofanten sa...

Behöver ni hjälp men något (inflyttning etc.) är det ju bara att hojta! Jag finns ju högst 40 minuter 1 timma bort med RER! Toppen tycker jag och grattis till jobbet! Stor kram

Emma sa...

Så roligt, grattis! Ser fram emot att höra mer om jobb och flytt i framtiden.

cruella sa...

Här går det undan:-) Åh vad spännande! Grattis i massor.

Ellinor sa...

Grattis! Fantastiskt roligt! Hälften vågat, hälften vunnet brukar man ju säga!

liten sa...

GRATTIS!!! Utan att veta något om nått, annat än att du ska bo i PARIS måste jag säga Fantastiskt! Så spännande att följa med dig! Heja modiga!

Linda sa...

Hurra! Stort grattis! Vad roligt det ska bli att få bekanta sig här med Paris, till omväxling från vackra Korsika. :)

Jenny sa...

Stort grattis Sara! Vad roligt! Och on a egoistic note: Äntligen blir din blogg Parisblogg på heltid! ;) Ha en underbar vecka!

Lisa sa...

Gud sa spannande, och grattis!! Kanske fa vi mojlighet att traffas en dag?
Ar supernyfiken! Vad ska du jobba med, och var? Var har ni tankt bo?
Ska bli kul att folja er resa, verkar som om 2013 blir aret da vi hoppar bada tva.

SysterYstra sa...

Grattis!!! Härligt!!

Vad ska du jobba med?

Skickar ned en LyckoSpark I Röven från Hälsingland signerad Angelica

Fellini sa...

Grattis till jobbet och nya utmaningar i Paris, tillsammans med din härliga familj.
Ser fram emot intressanta och roliga inlägg från dig.
Lycka till hälsar Fellini

Nell sa...

Grattis till det nya jobbet! Det låter väldigt spännande med ett nytt kapitel i livet! Jag kan tänka mig att just nu är det mycket som händer, rent praktiskt med flytt och allt man ska tänka på men också känslomässigt (att lämna korsika, flytta till ny stad osv). Jag har själv flyttat flera gånger och sista gången har varit värst (från Umeå till Norge)värre än när jag lämnade Frankrike för Sverige för 7 år sen. När jag lämnade Umeå så hade jag bara bråttom till Norge, ville inte vara känslomässig och ville inte säga "hej då på riktigt" till alla; "ja ja umeå finns kvar tänkte jag, ingen big deal". Fick ett smäll när jag kom till Norge, det här med att börja på nytt, träffa nya folk, ny kultur osv. Det är först nu efter 2 år att jag "börjar" känna att här kan det också vara hemma. Men så fort jag åker tillbaka till södra frankrike eller till Norrland så dyker upp de gamla känslorna "men det är här jag vill bo inte i Norge!" och så går det upp och ner. Det ska inte vara lätt, men det viktigaste är att vardagen funkar och att man trivs i det. Lycka till med det och kanske träffas vi nån gång! :-)

Anonym sa...

Vi följer efter. Men vi vet inte när ännu. September? Men du vet hur jäkla dyrt det är väl. Själv lite orolig för hur vi ska kunna klämma ihop oss. Det är nog bra om ni gör er av med möbler. Speciellt skrymmande möbler. Compact living... Eller bo i förorten. Men det brukar inte alltid locka när man är nyinflyttad? Vill höra massor om flytten. Spännande.

Anna sa...

Grattis! Så kul och modigt! Se bara till att behålla sängarna tills ni åker, det blir så jobbigt annars.
/Anna

Annie sa...

Grattis till jobbet! Visst är det läskigt men allt ordnar sig ju alltid ändå. Lycka till med allt!

isabelleG sa...

Ett stort grattis till ditt jobb och till flytt med :-)
Vänter med spänning för att få höra lite vad det är för jobb du har skrivit på för :-)

Sandra sa...

Stort grattis Sara! Nu är det bara och tuta och köra för allt vad ni är värda. Så flytten går jättesnart?
Kram

Frida sa...

Oh la la! Jag kommer till Paris 4-8 april, kaffe?

En annan Sara sa...

Grattis! Vad spännande. Ser fram emot att få följa dig i Paris.
Har själv precis flyttat tillbaka till Paris, eller Puteaux för vår del, med fransk man och två barn efter en tid i Tanzania och Sverige. Min treåring gick sin första dag i Ecole Maternelle idag och jag var mycket nervösare än vad han var.

Anna sa...

Grattis! Så spännande, och så roligt att ni vågar kasta loss så där! Kan du berätta mer om vad du skall jobba med?

Anonym sa...

Stort GRATTIS!!! Ska bli spännande att "följa med". Vad har du fått för jobb? Var ska ni bo? Hur går det med C's jobb (vad jobbar han med förresten?)? Vi vill veta ALLT!!! :-) Lycka till!

Anonym sa...

Grattis Sara!

J sa...

Stort, stort grattis! Ser fram mot att följa dig i ljuvliga Paris!

Anonym sa...

Grattis! Det är ganska skönt med ett fast jobb emellanåt :-)
Och Paris...

Robin Denise sa...

Jätte-jättegrattis! Det kommer säkert att gå strålande.

Anna N sa...

Alltsåmen...vad kul! Grattis!

Sara sa...

Tusen tack för lyckönskningar! Det här känns roligt och jag är hypermotiverad att börja jobba (det kliar i fingarna), men flytten känns snudd pâ som mission impossible. Det är mycket som ska fixas, dagis, skola, etc, och till en början blir jag nog ensam eftersom Chris mâste avsluta vad han hâller pâ med i forskningsprojektet i Ajaccio... Men sen, när jag landat lite, dâr är det klart att vi ses? Milea, Frida, Alex, Sara, Nell och alla, vi ses i Paris dâ?

barajagjohanna sa...

Jag blir avundsjuk, så spännande tycker jag det är! :D Och jag är säker på att allt löser sig. Förstår att det är mycket att tänka på – men det ordnar sig! Det gör det!

Anonym sa...

Grattis och bonne chance! Ser fram emot att följa dig/er till och i Paris.
Anette

Anonym sa...

Spännande! Ett stort grattis till jobbet och vuxenpoängen. Kom att tänka på en gammal låt typ Svenne Rubins "kassörskan log mot mig och sa... bara kör på, mens du lever kör på så länge du kan. Man måste våga för att vinna..." Typ så... jag ser fram emot att läsa om fina nya äventyr! *lyckospark i baken*

Anonym sa...

Sara, GRATTIS!!!!
Kram från Rom

Anna Stouvenel sa...

GRATTIS! Snart bor vi bara ett TGV tâg ifrân varandra.

Mia sa...

Vad fantastiskt! Vad läskigt! Vad skoj!

Jag håller alla mina tummar och tår för er och ser fram emot Sara. Paris edition.

Katrin sa...

wiiihooo!! GRATTIS. Fantastiskt!! Ser fram emot att följa dig på nya äventyr!!

Ingunn sa...

Såå kjempspennende og morsomt! (Og selvfølgelig skummelt, styrete med flytt og sånt, men aller mest det første!!)

Du er tøff som hopper, landingen kommer til å gå bra, skal du se! (Veldig mange utropstegn her nå, men denne anledingen krever utropstegn! Heia!)

Johanna sa...

Grattis! Du är en inspiration!

Marie sa...

Wow, fantastiskt. Grattis o lycka till!

Lo sa...

Härligt! Paris saknar jag alltid...

Anonym sa...

Gratulerer!! Selvsagt er man vettskremt! Jeg fikk panikk da jeg fikk mitt første jobbtilbud; løp på do (og ble sittende,) og ringte mamma! ;-) Gleder meg til å følge deg videre. Og til å høre om Paris. :-) Sukk ...
Klem fa Hedda

Anonym sa...

Grattis Sara!
Va häftigt, följer gärna med på ert nya äventyr!
Kram Mona

En annan Sara igen sa...

Det är ju alltid lite fix med en flytt, men om det kan vara någon tröst så var det för oss förvånansvärt lätt och smidigt att fixa plats i la maternelle. Behövde bara gå till la mairie med några (okomplicerade) papper och så kunde han i princip börja dagen efter. Dagis är en annan historia, men det finns ju många typer av lösningar. Bon courage !

Anonym sa...

Grattis Sara! Det blir super! Ser fram emot att följa din resa och är nyfiken på vad du ska göra förstås.
Kram Lisa

Karin sa...

Grattis! Vad kul det ska bli att få följa med till Paris, börjar ju kunna Korsika vid det här laget... ;)

Adriana sa...

Gratulerar!!! Vad spännande, lycka till med allt! :)

Sara sa...

Tusen tack för fina kommentarer! Jag ska berätta mer om jobb, om flytt, om allt! Ska bara landa lite först!

xxx

Komandoran sa...

Lycka till!

Anonym sa...

GRATTIS! Så spännande!

Att våga är att förlora fotfästet för en sekund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Kirkegaard

Ingela sa...

Grattis Sara! Det kommer gå bra med allt det praktiska!
Kram Ingela

Emelie sa...

Grattis Sara! Så otroligt kul, tjoho vad jag ser fram emot att följa dig i Paris!! Lycka till med allt. Det löser ju sig alltid. På något vis. Kram

Anonym sa...

Grattis & lycka till! Det ska bli roligt att få "följa med på färden"!
// Kristina

Hannah sa...

Grattis, vad skönt för dig att du bestämmt dig! Spännande spännande. Vilket häftigt äventyr ni ska ut på nu, skall bli riktigt roligt att följa. Kram å grattis igen

Anonym sa...

Ett stort grattis Sara! Jag fortsätter med glädje läsa din blogg fran Paris.

Malin i Lyon

Anonym sa...

Vad stimulerande för dig! Varmt lycka till !

Flisan

iamannahoj sa...

IIIhhh! Grattis! Tänk att man kan känna sig så upplyft av en annan människas steg framåt i livet?!? Tack för det iallafall, "Kanske jag OCKSÅ kan".. liksom.. : ) Kram

MillaPaulsson sa...

Grattis! Fy fasiken vad roligt!

Cissi sa...

Stort lycka till & grattis! Det var rätt val, man måste framåt i sin utveckling.

maria sa...

Oh så roligt!! Det låter spännande! Jag hoppas att allt går bra för er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...