torsdagen den 24:e januari 2013

She's back.

Ett grått Paris. Grå himmel, hus och till och med snön antog en lite grå nyans allt eftersom den föll. 
Men ändå. Vackra stad. 

Hemresan igår sent. Det är alltid försenat när man åker till Korsika eftersom korsikanerna alltid kommer i sista minuten till säkerhetskontrollen, sen ska de snacka och byta platser med varandra och försöka trycka in sina osannolikt tjocka dunjackor i bagageutrymmena och det tar en evighet. 

Plus att min nya dyra hudkräm konfiskerades i säkerhetskontrollen, men i utbyte fick jag ett överjordiskt varm och vackert leende av killen som helt sonika slängde den i papperskorgen. Krack i hjärtat. Han hade åtminstone kunnat ta hem den till sin tjej ju? 

Jag har egentligen inte mer att berätta. Kommer inte över furuköket och de erotiska tapeterna i fyrrummaren jag tittade på. Ärligt, vad gäller tapeter har jag sett allt under två dagar. People, vad är det för fel på VITT?

Annan grej: Alla som köar för att köpa macarons hos Ladurée på Orly. Var vi inte överens om att macarons är så 2010? 

Vi landade vid midnatt i Ajaccio. Nio grader. Vinden som blåste upp vågorna, jag hade parkerat vid stranden. Salt på vindrutan. Förvirringen efter blötsnön i Paris. Kom hem till mina fina och upptäckte att den signifikanta andra sålt matbordet. Ingen återvändo, mina vänner, ingen återvändo.



7 kommentarer:

Frida sa...

Jag tyckte inte ens att Macroner var goda 2010.

Sara sa...

Haha, och jag lovar att aldrig mer fotografera macarons och lägga ut pâ bloggen. Less pâ detta. Ej heller cupcakes.

Anonym sa...

tycker cupcakes ar varre an macarons, liten bit sockerkaka med en massa sockerglasyr. Intressant? Nej. Apropa furukok, vad ar fransmannens OBSESSION med furukok. Sa fula, men finns overallt. Och sen verkar de gilla fondvaggar i gralla farger, rott, cerise... om ni hittar nat som i ovrigt ar bra sa kan du ju alltid fraga om det gar att ni malar om vitt sjalva../Anna

isabelleG sa...

Trodde bara det var svenska fjälls- och sommarstugor som hade furukök ;-)

Anna-Lena sa...

Jag håller med dig om furukök, vad är med fransmännen? Men på senare tid så har dom blivit helt besatta av dessa röda IKEA-kök...de tror att det är modernt och lite "vågat" att ha rött i köket. Nu känns det väldigt tråkigt och billigt, för ALLA har det.

Hanna sa...

Angående färg och ommålning, så har man faktiskt som hyresgäst (i Frankrike) rätt att måla om väggarna. Enda kravet hyresvärden kan ställa är att man återställer till något neutralt.

Anna Stouvenel sa...

Han är väldigt effektiv din man:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...