torsdagen den 24:e januari 2013

Kaos.

Äsch. Tänker nu lägga mig med favorittidning och inte fundera mer idag. 
Det är så många bitar som måste falla på plats, men än är allt kaos. 
Och jag säger till kaoset att jag accepterar och omfamnar det, kaos är kreativitet och liv, kaos är granne med gud, i allt kaos finns ett kosmos, i all oreda finns en hemlig ordning.
Vad sade Nietzsche ni igen (googlar skamset stavning p
å detta)?
You must have chaos within you to give birth to a dancing star.
Och en annan klok person, Buddha: Chaos is inherent in all compounded things. Strive on with diligence. 
Kaos, du är välkommen, men inte just ikväll. Tack. 

5 kommentarer:

Caroline sa...

Jag skulle bli tokig utan kaos, men medan det väl pågår trånar jag så klart efter ordning. Och sen när den infinner sig och allting är omhändertaget och planerat och tillrättalagt så känns livet plötsligt totalt meningslöst. Men så behöver du kanske aldrig känna mer; kan tänkta mig att kaoset (det underbara) alltid finns där när man har barn.

Anonym sa...

Skulle ni kunna hyra möblerat kortsiktigt tills hela familjen är samlad och ni kan leta lägenhet ordentligt? Enda problemet med möblerat är väl att det ska vara barnvänliga möbler men det behöver faktiskt inte alltid vara dyrare. Ifall det gör att det finns mer att välja mellan. Man kan bo lite mindre och sedan när man är mer bekant med staden är det lättare att hitta den rätta lägenheten. Men nackdelen är ju att man flyttar igen. Det orkar du säkert inte med.

Åsa sa...

Ordo ab chao. Andas. Det kommer bli bra. Om inte annat kommer du i framtiden kunna se tillbaka på denna tiden och vara imponerad av dig själv över vad du gått igenom.

Ellinor sa...

Det är lite tvetydigt det där med kaos. Precis liksom stress är det bäst i måttlig dos, men det kan vara svårt att hitta den där perfekta balansen och tajmingen.
Det låter ändå som om dina val för kvällen var av klokaste art och jag hoppas att sinnestillståndet lugnades något.
Kram

Sara sa...

Kloka, fina ni. Ja, möblerat är ett alternativ, faktiskt. Tittade på en sådan, men den gick bort på grund av livsfarlig spiraltrappa till sovrummen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...