söndagen den 20:e januari 2013

Bara regn hos mig.

Tänkte äntligen sätta mig ned och skriva något poetiskt och inspirerat, men känner att jag måste ta ut mina barn i en öde stad - det regnar - och hoppa i vattenpölar. 
Alla här bara: Oh nej, stackars dig! Paris, du kommer ju inte ha fint väder någon gång, aldrig aldrig, arma människa, 
den grå himlen
regnet 400 dagar per år
varför gör du så här mot dig själv?

De tycker synd om mig. Som måste flytta härifrån.

Jag: Håller ut händerna och stirrar upp i himlen tills kontaktlinserna regnar bort av det korsikanska regnet.
Här går folk tydligen runt med rosenskimrande glasögon året runt trots att deras minkpälsar är totalt dyblöta av regnet. 

Jag har bott i London, jag har bott i Taiwan. Men aldrig har jag haft nåt så gudförbannat mycket hällregn som på Korsika. Just saying.
   

4 kommentarer:

Krokofanten sa...

För att strö ytterligare lite mer salt i såren så singlar snöfligor ner ytanför mitt fönster...
Kom snabbt, ska försöka att spara lite snö!
Kram

isabelleG sa...

Men Sara, tänk på vilket härligt spännande jobb du har skrivit på för. Du har fått det pga dina fina egenskaper. Och du bor kvar i Frankrike. Som ju har många fördelar.
Korsika kan ni alltid återvända till på sommaren ... för semester.

Avundas dig allt. Vill flytta till Frankrike. Vill andas fin arkitektur, god mat. Pladdar på i det franska språket. Men har inte möjligheten att förflytta min stora familja ....

Anonym sa...

Var inte avundsjuk pa oss som bor i Frankrike...mycket ar skit har, sarskilt da man har barn...16 veckors mammeledighet, gammaldags strangt skolsystem, barnaga ar valdigt vanligt, man upplevs som slapp om man inte daskar till sina barn da och da...skolmaten kostar fran 3 ars alder, likasa skolbocker osv, ingen mojlighet att vabba, tre karensdagar da man ar sjuk osv osv Jag ar avundsjuk pa alla som bor i Sverige...Tack och lov for att Sara skriver om det som trots allt ar fint i det har landet : )

Anonym sa...

Jo, var lite avundsjuk pa oss som bor i Frankrike! Det ar som du sager mycket harligt har, och det finns visst baksidor, som anonym skiver. Men kan nagon saga den plats pa jorden dar alla ar lyckliga, solen alltid skiner, man inte behover oroa sig for pengar, skolor, sjukdomar, daligt vader, alderdom, relationer? Man kan gora sig sjalv en stor tjanst och forsoka vara lycklig dar man ar, och om man inte kan det, gora nagot at det. Som Sara. Starkt gjort att bryta upp fran en plats som gor er olyckliga aven om det betyder mycket forandringar for familjen. Snart ar mammaledighet och VAB-dagar forbi och da kan man njuta av Frankrike igen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...