måndagen den 21:e januari 2013

Tårarna.

 
Säger hejdå. På allvar. Hade inte räknat med tårar, men där kom de. Mina och Nathalies. Desirées lyckönskningar och ledsna leende.
Ska försöka träffa flera vänner under veckorna som kommer: Men att ta farväl är inte min favoritgren. 
Är dålig på det. 
Annars: Lite handlingsförlamad av allt som måste göras. Klarar vi verkligen detta? 
Äter choklad och dricker kaffe. Förlitar mig. På Chris, på ödet, på mirakel.
På att allt ska ordna sig. Det brukar ju göra det?
 

12 kommentarer:

Miss Marie sa...

Klart allt ordnar sig, det är ju det här ni vill!

Lycka till! :)

Anonym sa...

Det kommer ga super-duper bra! Jobbigt i processen, sorgligt att saga hej da, men sen nar ni ar framme och installerade sa lugnar det ner sig och man hittar en ny livsrytm (pa ett kallare stalle!) Ni flyttar ju ocksa till ett mycket 'storre' stalle, tank vad mycket fler mojligheter bade for vuxna och barn :)

Robin Denise sa...

Klart att det kommer att ordna sig! Det kommer bli jättebra, fantastiskt!

Anonym sa...

De vänner som man vill ha kvar blir det på ett eller annat sätt. Även om det bara blir julkort mellan varven så när man träffas är det ändå som det var igår. Finns det någon som säger nej tack till att hälsa på i Paris?
All lycka med flytten.
A-M

Annie sa...

Jag avskyr verkligen att säga hej då också. Lycka till med alla förberedelse. Jag gjorde samma sak förra hösten. Helt plötsligt skulle man fixa en utlandsflytt på bara en månad med allt vad det innebar.

Eva sa...

Dags att gå in i survival mode. Skala bort allt onödigt. Marlows behovstrappa, steg 1: mat, sömn... Och vilken mat som helst är ok! Lycka till!

Anna-Lena sa...

För att citera Pierre Perret: "T'en fais pas, mon petit loup,
C'est la vie, ne pleure pas.
T'oublieras, mon petit loup,
Ne pleure pas."

(Vi kan ändra till "ma petite louve")
=)

liten sa...

Det är fullt möjligt att sörja sina beslut även om man är helt nöjd med dem.

Anonym sa...

Gör som havet-våga! Säg aldrig hejdå- säg: Vi ses! Det här kommer att gå så bra, jag lovar. Efter att ha bott i Sverige, London och massa år i Australien, med ofta vånda inför varje flytt, kan jag konstatera att allt går. Och det går bra. Våra barn har flyttat mycket men mår bra, varför- jo, vi mår bra och alltid litat på att det vi gör är rätt, vilket gör att man mår bra. Du följer ju din magkänsla så lita på den och din man. Lycka till! Kram Carina

Sandra sa...

Allt kommer att ordna sig. Ni kommer att se till att göra det. Visualisera. En gammal goding säger att ett slut är alltid en början på något nytt. Det är där ni är nu.

Anonym sa...

Klart det ordnar sig. Klart att ni ordnar det!
Och om beslut: är det inte så att de flesta beslut man tar är de rätta? Låter kanske konstigt, men jag brukar tänka så här: utifrån det "beslutsunderlag" man har i varje givet ögonblick, tar man ett beslut. Det är alltid något - på plus- eller minussidan - som faktiskt får det att väga över åt det ena eller det andra hållet. Lite defaitistiskt/fatalistiskt? Kanske det, men det har besparat i varje fall mig väldigt mycket ånger. Jag har hemskt sällan ångrat något jag gjort.
Du/Ni har tagit rätt beslut!
// Kristina

tina sa...

Det ordnar sig.

Och vilken fin chokladbild.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...