onsdagen den 9:e januari 2013

Existensiell.

Hm. Borde eventuellt ha visualiserat varmt vatten till duschen ikväll? Det hade jag önskat, med tydlighet, passion och avsikt att tvätta håret. Älskar man inte bara gamla 1700-talshus?
Oh well. You can't have it all, can you?
Kvällen annars:  Joggat bort en del existensiell ångest, slängt massa grejer, kollat Woody Allen på Arte och käkat körsbärsmuffins. Sockerdetoxen är uppskjuten på obestämd tid. Min hjärna går på högvarv och behöver socker. Quote från sagda Allen-film: "I don't need to work out, my anxiety acts as aerobic."
Nu: Stoppar om de små lite extra, drar på mig varma sockar - annars skriker min man rakt ut när jag kryper ned i sängen med mina kalla fossingar - och god natt.

4 kommentarer:

Melisabet sa...

Av och till är det bara socker som hjälper... Var snäll mot dig själv!

Sara sa...

Jepp. Ibland krävs det tunga droger för att ta sig framât! ;)

Anonym sa...

Ja det är bra. Man ska inte pressa sig. Jag har också skjutit upp min detox fr socker och njuter lite till av peppisar och lussebullar. Det är långt kvar till bikinisäsongen....

Lycka till med tankarna!

Flisan

Linda Mpili sa...

Veerkar sjutk smaksikt. Åh körsbär!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...