söndagen den 6:e januari 2013

Douce Dimanche.

Njut av denna syn: Sista jultârtebitarna. Till belle-mamans ära, hon fyller 72 pâ tisdag. Jepp, det ni. 
Och njut extra mycket eftersom detta blir sista târtbilden ni fâr se här pâ minst en vecka. Jo, nu ska det sockeravgiftas. Är tanken.
Jullovet har varit en aning för lângt, nu har jag brâttom att fâ sätta igâng med 2013 pâ allvar.  I morgon: Hem till Skönhetens ö, och hur vi känner inför detta är att vi diskuterade Clint Eastwoods Escape From Alcatraz. Kunde han fly med hjälp av en tesked borde vi väl? Eller? 
Men folk tycker vi är helt rubbade: Va? Flytta frân Korsika? Varför? 
Därför tusen miljoner anledningar. 

7 kommentarer:

Samtal med Gud sa...

Det behövs inte så många mer anledningar än en, bara det är den rätta. Kram K

Anna-Lena sa...

Hm, jag skulle mer än gärna bo på Korsika. Men jag kan även förstå varför man vill flytta därifrån, vi som bor i Frankrike förstår nog det. Med den utbredda nationalism som finns där och bara det att det är en ö kan nog kännas lite fängslande.
Hoppas i alla fall att ni hittar ett sätt att komma därifrån och bli lyckliga!

Ellinor sa...

Låt dig väl smaka och njuuuut!

Sara sa...

K: Du har rätt!

Anna-Lena: Semester pâ Korsika, kanske, men att bo där var inte för oss! Men jag känner mânga som flyttat dit och som ALDRIG skulle vilja bo nâgon annanstans, sâ det är nog individuellt!

Ellinor: C'est fait!

Anonym sa...

Så spännande att följa din blogg Sara! Bästa bloggen! Nu är jag nyfiken på hur du tänker sockeravgifta dig? Har själv just läst Hjärnkoll på vikten av Martin Ingvar och förstår att sötsaker är inte bra.... Men frukt, bröd, potatis? Hur gör du med det?

Flisan

Sara sa...

VIsse radikala personer hävdar ju att frukt inte är bra för oss pga socker, men efter att ha läst pâ om för och emot sâ tror jag att fördelarna med frukt överväger eventuella nackdelar. MEN jag har faktiskt dolt mitt sockerberoende ganska länge genom att äta osannolikt mycket frukt, sâ nu försöker jag hâlla mig till kanske 3 om dagen.
Och när jag säker socker menar jag mest vitt socker, godis, kakor, allt tillsatt socker. Rotsaker har nog fâtt oförtjänt dâligt rykte, dessutom behöver jag kolhydrater för att orka konditionsträna, som jag ju gärna gör. Men skippar gärna bröd, eftersom jag är känslig för jästprodukter, fâr lätt svampinfektioner när jag ätit bröd och socker ett tag. Skriver nog mer om detta, det är intressant!

Anonym sa...

Ja, det är mycket intressant ur hälsosynpunkt . Fortsätt gärna skriva . Jag läser!!
Önskar dig en bra dag ! ( Hur torrt och opersonligt det än låter.. )

Flisan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...