söndagen den 22:e november 2009

Ajaccio, den 22 november, 11.45. 25°

C'est presque trop. Så säger man om vädret, och visst, med något som nästan kan beskrivas som sensommarvärme är är lätt att glömma att det snart är jul. Men det kan vi leva med. Men det hugger ju lite i hjärtat när jag tänker på att min lilla tjej kanske får växa upp helt utan bävernylon och jofa-hjälm. Att hon inte kommer att bli traumatiserad av värkande kalla fötter i trånga skridskor. Alla dessa saker som svenska kids liksom ska igenom. Well, well, c'est la vie.

7 kommentarer:

Ellen sa...

Det finns säkert andra trauman som tillhör "l'enfance mediterranéen"... kan du ju trösta dig med ;)
Exakt vilka de är kan jag inte komma på, men fråga nån inföding vettja!

Själv börjar jag få sån distans till mina trauman att jag på allvar börjar fundera på om det inte skulle vara toligt att åka lite skridskor i vinter. Men det lär gå över i samma stund som jag försöker sätta ner fötterna i ett par...

KARLAVAGNEN sa...

Ja eller äta apelsinklyftor under skidturens paus.

Härliga Bilder! Ha en skön söndag!

Ingela sa...

Jag tror hon kommer klara sig alledeles utmärkt utan stelfrusna tår och blå läppar orsakade av alltför många timmar ute i det kalla vädret här i norr :)

erica mamma och fru sa...

hej hej!
Kikar in (som jag gör varje dag men)..hoppas ni haft en underbar helg!
Jag har suttit och gått igenom fjolårets bilder från allt julstök och pyssel och jag blir SÅ inspirerad!

Igår var jag och storhandlade inför jul, alltså ljus, växter, servetter, presentpapper osv osv. Sedan på kvällen slog jag in massa paket. UNDERBART!
Jag har börjat blogga massa om julen. Lägger ut massa inspirationsinlägg/bilder varje dag bla från förra julen men även allt nytt! Missa inte det!

Ikväll ska jag och sonen baka saffransbiscotti=)

Kram från mig!
http://erica.myshowroom.se/

Svensk chekchouka sa...

... och slicka pâ lyktstolpar, du glömde det. Hon kommer aldrig att veta att det är FÖRBJUDET att slicka pâ lyktsolpar när det är minusgrader ( som om nâgon gô det när det är +...)
Min dotter pâ tre blev hysteriskt rädd när fösrta regnet kom, hon hinner glömma mellan varven...
Ni har lika varmt som oss faktiskt, det kan ju inte vara riktigt normalt, hein douuumé ( för mig heter alla korskaner douumé) fniss. ( 18 âr i Paris)

Livet runt 30...5 sa...

Lyckliga, lyckliga lilla flicka! Tanken på skridskor får mig att rysa liksom den kalla baken jag fick av att sitta där på isen med Jofan på glid och snoret rinnandes under näsan.

Sara sa...

Ellen; Dit har jag inte kommitän... ;)

Karla; Apelisn? Chokladbitar... ;)

Ingela; :-D

Erica; Låter gott!

Svensk chekchouka; Haha, underbart! Var förresten tvungen att höra med C om han kände några Doumé. Det gjorde han... Massor.;)

Kristina; Ja, devar liksom aldrig i rätt storlek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...