torsdagen den 12:e november 2009

Skeptiska Ebba

Men jag är inte skeptisk. Le macaron är världens mest photogeniqua lilla kaka... Det visste redan Marie-Antoinette, n'est-ce pas?
Men kriget kring den äkta makaronen kvarstår: Hermé eller Ladurée? Eller uppstickaren Dalloyau? Peu importe, alla är goda! Till jul kommer dessutom märkliga smaker som vanilj-g
åslver, eller champagne-tryffel. Miam.
Ett tips är för övrigt budgetmcaronerna p
å Monop', för dem som befinner sig i La douce France, makaronens hemland!

4 kommentarer:

Livet runt 30...5 sa...

Så fina, och så icke aptitretande när man håller på att ta sig upp ur influensaträsket.

barajagjohanna sa...

Om en och en halv månad är jag i Paris - då MÅSTE jag ju smaka en macaron. Jag har fortfarande aldrig gjort det! Jag har förstått att det finns massor av smaker -vilken ska man välja?

Lisa sa...

Underbart goda, jag älskar dom! Söta är dom ocksa, och känns lite lyxiga.

Erica sa...

Jag hittade en här i Göteborg på ett franskt café. Thérèse och du har ju skrivit om dessa, annars hade jag aldrig lagt märke till dom. Men för söta i min smak! Jag gillar hellre en princessbakelse bättre ;-) eller kladdkaka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...