måndagen den 2:e november 2009

VIktnoja

Jaha. Här har man gått upp några kilo. Fem, sex stycken sedan i påskas. Och man går och nyper sig i det där mjuka som ligger alldeles ovanför byxlinningen och muttrar om att börja träna eller i alla fall på allvar sluta äta gudomliga chokladkakor, gräddtårta och macarons från Grimaldis varje vecka.
Eftersom man har lite ångest.

Och allt som alla säger till en är: Oh, du ser ut att må bra! Vad fräsch du ser ut! Du ser pigg ut!

Och då undrar man ju hur ämlig och trött man egentligen såg ut innan? När man kände sig supernyttig och aldrig åt socker men tillräckligt med vitkå
l för att räcka en livstid. Och så tänker man att ett par (fem, sex, sju) kilo hit heller dit inte är hela världen.

6 kommentarer:

Livet runt 30...5 sa...

Exakt så är det. All min galna träning, minimala intag med mat och utarmade kinder efter graviditeten får nu sig en känga från allt och alla. Lite extra kilon, lite kakor då och då och man lyser uppenbarligen som hälsan själv.

Anonym sa...

Life is too short för att endast äta vitkal? Min pain au chocolat till frukost är guld värd. Lagom... utan att frossa eller äta för nyttigt?
Du är vacker(!) pa dina bilder och jag ser inga extrakilon alls -ärligt! Njut av din semester i vackra Montpellier!
Isabelle

Sara sa...

Kristina; Och all den där självuppoffringen och självdisciplinen och de där jÄvla rivna morötterna... Var det INGENTING värt? Jag fattar ingenting. ;)

Isabelle; Tack... Vad gulligt sagt. Och du har ju helt rätt om vitkålen!

Anonym sa...

Nej du har inga extrakilon och du är söt som socker men jag fattar att det inte är så lätt att bara ändra självbild eller se sig själv med andras ögon alla gånger. Tålamod min rara! Tårtan på bilden ser för övrigt jättegod ut :)
/Maria i Norrbotten

Johanna Siljehagen sa...

Håller med den sista meningen. Grubblat över mina tre, men livet är för underbart för det...så nu har jag lagt av!

Sara sa...

Maria; Nej, och det Är väl snarare självbilden än vvikten det hänger pa...

Johanna; Later toppen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...