tisdagen den 10:e november 2009

På Ikeas parkering

Han: Perfekt, så där! Nu går den in, och vi kan till och med stänga bildörren!

Hon: Bra... Fast, var har du tänkt att vi ska ha Véra? Och bilbarnstolen?

Han: Jävla skit.

Hon: Vi får lämna den.

Han: Vi har betalt 150 euro för en jävla affisch som vi sedan lämnar på parkeringen?

Hon: Jävla skit.Men 4 förpackningar Tindra värmeljus går in. Och då får vi dessutom med oss dottern. En sväng i matbutiken, älskling?

Han: Jag tar livet av mig.

Hon: Okej, då åker vi då?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gör mitt bästa för att undvika IKEA men pa nagot sätt hamnar man alltid där till slut. Att man kan namnen pa deras möbler och katalogen utantill kanns ocksa skrämmande? Det är ju enkelt att inreda kreativt, praktiskt, elegant, originellt, funktionellt med en liten budget. Yes.
Hoppas ni hade trevligt. Visst hör allt det där till. Att ta bilen hem liggandes under en madrass som knölats in pa diagonalen... Härligt!
Isabelle

Helen sa...

I love IKEA! Kan bero på att det blir högst 1 besök per år, då vårt närmaste varuhus ligger drygt 3 timmar bort, enkel väg...

Kram!

Anonym sa...

Vi har fått IKEA nära nu (40 min bil) så jag o bebben åker dit ibland bara för att jag har tråkigt (eller ingen lust att städa kanske) men jag har gjort det till en sport att komma därifrån UTAN att köpa allt det där som annars hamnar i vagnen; billiga skitgrejer som batterier och servetter o sånt, och så slipper jag stå i kassakön :)
/Maria i Norrbotten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...