lördagen den 7:e november 2009

Att dofta som Coco. Eller kokos.

Madame Mazarin efterlyser en parfym, och jag kommer att tänka på alla parfymer jag någonsin haft. Ni vet, en doft, ett tillfälle. En parfym, en epok...

Och mitt livs mesta parfymmisslyckande: Chanel no 5. Parfymernas parfym, denna klassiker utan dess like utan vilken Marilyn Monroe inte kunde sova.

På mig luktar den rengöringsmedel och stark tvål.

I går provade jag Chanel no 19. För sakens skull. Resultat: Ett moln av desinfektionsmedel som följer mig resten av eftermiddagen.

Det var inte mig de tänkte på när de skapade chanelnumren.

Men jag tröstar mig med Coco. Den funkar. Och annars har jag en kokosdoft som jag gillar också, trots att C tycker att den doftar Pina Colada.

1 kommentar:

Eleonora sa...

Jag vet! Chanel funkar inte på mig heller. Vet inte riktigt vem som klär i femman, annat än min 90-åriga mormor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...