fredagen den 27:e november 2009

Lettre à papa Noël

Önskelistor är bra att ha... Kanske inte så mycket för att kunna bocka av de uppfyllda önskningarna, utan just för att önskningar är vackrast i den ouppfyllda formen... Minns Härskarinnan i Glasblåsarns barn av Maria Gripe, som aldrig fick behålla någon av sina önskningar. Ah, entrée la nostalgie!
Men visst det finns önskningar och önskningar. Och min lista till petit papa noël är så gott som klar:

Iskall champagne
En juldagspicknick på stranden
En sovmorgon
Tindrande Sockergrynsögon
Jeanskjol och svarta leggings i storlek 74-80
Sockeplast (som blivit en förbrukningsvara hos oss. Var tar de vägen? Mystère.)
En juicy tube och fred på jorden*
Något svart med många paljetter
Ljusare hår
Någon som kysser mig i nacken när jag sitter och skriver
Goda nyheter
En Citroën C3. Hallonröd
Någonting i cachemire. Kanske tröjan med rosetten frampå som finns i skyltfönstret till fina butiken till Rue Fesch. Den rosa, gosiga. Men alltså, egentligen är jag ganska vag på just den punkten.
Vaniljdoft
En stor skål exotisk fruktsallad med vaniljgrädde

Och ni? Vad vill ni ha?

Det är mina stående önskningar: Mina juicy tubes tar alltid slut och fred på jorden verkar ouppnåeligt.

4 kommentarer:

Ingela sa...

Vilken fin önskelista.

Hm..ja på min står det ju också sovmorgar. Och så önskar jag mig en alltid glad och frisk liten Vildängel vid namn Ida aka min dotter.

Men om vi återgår till sådant som kan bli verklighet och de önskningar som kan uppfyllas så önskar jag mig ett par snygga Gucci-glasögon, romantisk middag, helkroppsmassage, pedikyr, en LV-scarf, en resa, en brunch, en LV-almanacka, ett par sköna tofflor (typ Scholl)...ja det var nog allt ;)

Helena i England sa...

Asså jag har ju förstått att du är petite. Men kjol och leggings i strl 74-80 är väl ändå att ta i..?!

Sara sa...

Ingela: Hm... Låt inte vildängeln komma åt Guccibrillorna, bara!

Helena: Hahaha. Jo, du vet, 74 centilong sitter perfekt.

Men ärligt talat, jag vill ha SVARTA leggings till Véra, men svarta barnkläder verkar vara omöjligt att hitta här... Det är "opassande". ;)

Ingela sa...

Opassande? Hm. Här i Svea rike finns det ganska gott om det. Jag köpte lite nytt till Ida när hon började på förskolan och svart är en perfekt färg, då kan hon ha kläderna mer än en gång (hon kom hem med många färg- och matfläckar som inte går på ljusa kläder)

Kanske syster eller mamma kan köpa och skicka?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...