lördagen den 7:e november 2009

Gangstergrynet

Vi ska fira Sockergrynets ettårsdag med Champagne, tårta och franska fastrar, farbröder och kusiner. Sockergryn är klädd i combatbrallor, grå t-shirt och fleecetröja.
Sockergrynets farmor tittar häpet på henne.
- Ska hon se ut så där?
Sockergrynet kvittrar glatt och häver ut samtliga kryddor ur kryddskåpet (nya intresset).
Sockergrynets mamma suckar över kaffeskålen
och orkar inte ge sig in i någon diskussion efter diskussionen om att ge små sockergryn sötade kakor i tid och otid men farmor ger sig inte.
- Hon ser ju ut som en liten... amerikan!

Ojdå. Såpass.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle bara veta hur många gånger min inte så kära svärmor sagt "ska hon/han/du se ut sådär" under de senaste 18 åren... Det är bara att le stort och säga JAAAA! För länge sedan när jag var ung kunde jag bli stött o ledsen men nu blir jag bara glad att hon störs hehehe! Mer jeans o combat åt små medelhavsbarn!!! Maria i nb

Anonym sa...

Bit ihop...:)

Mia

KARLAVAGNEN sa...

Hahaha! Jag dööör av skratt (eller svimmar av ialla fall). Dessa latinska tanter!!! Spanska tanter är likadana... Ungarna ser ut som små gubbar och gummor i sina utstyrslar. Har de tur så läggs ribban vid Lilla huset på Prärien eller Barnen i Bullerbyn.

Åsa sa...

Oh my! Har det redan gått ett år???
Grattis i stora lass! Hoppas det vart ett bra första år med ditt lilla ganster... hrm, f'låt sockergryn! :-) Önskar er många många fler fina år framöver!

helen(USA) sa...

Your kid looks great. And she seems to be a happy little girl.

Happy birthday to the little one!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...