tisdagen den 17:e november 2009

Fransmännen och vaccinerna, Vive la resistance!

Fransmännen vaccinerar sig inte på grund av Internet. Säger man precis på radion.
Och inte hjälper det att ansvarige ministern låter sig fotograferas med vaccinsprutor i armvecken.
Annars brukar ju fransmännen vara väldigt pro-läkemedel. Regeringen har till exempel fört en kampanj för att få befolkningen att sluta använda antibiotika för minsta lilla och jag vet hur många föräldrar som helst som vaccinerar sina Sockergryn mot allt från hepatit B till magsjukdomar och influensor. Men svininfluensavaccion... Nä, någonstans måste man ju dra gränsen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min svägerska som inte tillhör någon riskgrupp ligger på intensiven med svininfluensa o lunginflammation och massa slangar kopplade. Spanien har heller ännu inte påbörjat massvaccination. Är väldigt glad att vi är vaccinerade o hoppas att hon klarar sig. När influensans svårare fall närmar sig blir man väldigt FÖR vaccination. Maria i nb.

Åsa sa...

Ja, läget ser annorlunda ut i Europas länder. Idag kunde man läsa i G-P om att Sverige är hårt drabbat av svininfluensan. Riskgrupperna vaccineras först, en hel del får vaccinera sig genom jobbet och vi andra friska under 40 får vänta...
Kolla in grafiken över snittspridningen i Europa.

Var i Kalifornien i våras när influensan bröt ut i Mexico. Det vart helt hysteriskt då men jag brydde mig inte särskilt mycket. Har inte heller planer på att vaccinera mig men de senaste veckorna...jag vet inte hur jag ska göra än. Önskar jag slapp ändå.

Sara sa...

Maria; Ja, jag känner inte till någon som drabbats än så länge...

åsa; Intressant, att det är så stor skillnad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...