måndagen den 16:e november 2009

I mean please

När jag nu ändå håller på att klaga på franska mamans: Jag blir helchockad när jag ser höggravida kvinnor stå och röka som om det vore helt normalt.

Personligen höll jag uppe med både sushi, vin, nagellack, parmaskinka, surimi, kattgosande och huvudvärkstabletter. Min lista på preggo-no's var lååååång. Och hade jag varit rökare hade cigaretterna stått högst upp.

By the way, eftersom jag gick upp så dåligt i vikt de första sex månaderna av graviditeten så undrade min läkare om jag rökte väldigt mycket. Jag var mållös (vad skulle jag säga? Nä, jag har bara en släng av anorexi?) och häpen, men hon förklarade att vissa kvinnor är så rädda för att lägga på sig extrakilon att de fortsätter röka fast de är gravida. I mean please.

3 kommentarer:

Erica sa...

jag måste också tillägga ett "please" med ett ! efter

Nadia sa...

Jag kan inte heller låta bli att tycka att det ser hemskt ut när man ser höggravida kvinnor stå och röka. Men samtidigt så tror jag inte att a l l a rökande gravida kvinnor fortsätter att röka av rädsla för att gå upp i vikt. Rökning är väl för de flesta ett beroende som det kanske inte alltid är så lätt att bara lägga ned.

stefanbergmark.se sa...

Intressant läsning. Just nu diskuterar vi kostråd till gravida på Babyvärlden.se. Gå gärna in och kommentera samt länka till era bloggar:

http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/MinStory-Gravida-borde-inte-vara-oroliga-for-vad-de-ater/

Mvh
Stefan Bergmark

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...