fredagen den 20:e november 2009

Fashion faux pas

Någon gång under förra seklet köpte jag en pälsväst i fuskkanin på Oxford Street i London. En len och silvergrå historia av årgång -99, kanske.
Den användes flitigt, men sedan några år tillbaka har den förpassats till garderoben. Tills nu: pälsvästar är hetare än hetaste, mer inne än inne, très à la fashion. Och jag kan inte för mitt liv komma ihåg var tusan den där västen är någonstans.
Så här går man. Utan pälsväst och är alldeles ute och tänker att sensmoralen av allt detta är att om man håller fast vid någonting riktigt länge så blir det förr eller senare modernt.

2 kommentarer:

Marie sa...

jag är också i den ålder att jag börjar se saker som blir trendiga... som jag redan burit en gång! hur hände det?! :) när jag var typ 11-13 så hade vi tights och långa tröjor... nästan samma sak som jag går runt i nu! fast utan de amerikanska sockorna förstås.... som tur är!

Sara sa...

Jag med! Fast då sade vi leggings och inte tights... Och GIVETVIS hade man snygga sportsockar kring anklarna! Skitsnyggt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...