söndagen den 22:e november 2009

Le beaujolais nouveau, et un autre ratage

1. Le beaujolais nouveau. I helgen släpptes årets upplaga av detta unga, omogna vin. Snudd på lika odrickbart som förra årets. Och året dessförinnan. Anyway, tredje helgen i november är det alltid Beaujolais nouveau, och det är ju lite festligt i alla fall... Japanerna är galna i det, och le millesime 2009 är enligt experterna en lyckträff.
2. Nya hårfärgen. Kastanj, kallas det. För mig är kastanj djupt och vackert, glansigt chokladbrunt. Det här är svart. Jävla skit. Jag ångrar.

3 kommentarer:

Eleonora sa...

Jag tycker i och för sig att hårfärgen klär dig. Men jag känner igen problemet. Veckan innan jag skulle börja gymnasiet tänkte jag färga bort det solblekta med en förpackning mörkbrun kulör. Det bidde häxsvart. Verkligen den dödaste, toksvarta kulör du kan tänka dig.

Din hårman är kort sagt väldigt vacker i jämförelse. (Och nej, jag började inte gymnasiet med dött hår. Jag genomgick en avfärgning som tog tre timmar och fyra hårt arbetande frisörhänder att få till. SEN var håret mörkbrunt.)

Svensk chekchouka sa...

hâret ser snyggt ut!!
man ser alltid pâ sig själv med överkritiska ögon om det kan vara till en tröst...
kram

barajagjohanna sa...

Jag tycker att du ser jättesnygg ut i håret. Riktigt mörkt är snyggt. Jag saknar mitt jättemörka litegrann... det jobbiga var utväxten. Pust.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...