fredagen den 13:e november 2009

Bizarre

Vi körde av färjan klockan sju i morse, handlade en påse croissanter och gick hem, kisandes i det starka solljuset. Korsika håller hösten på avstånd, den årstid som drabbat europa med all kraft, är möjligtvis bara en framtidsutsikt här. Minst 25 grader varmt, och det har regnat en hel vecka. Det är en hel sommars uppdämda regn det, och till min stora förvåning är gräsmattorna gröna och spirande, bougainvillean verkar inte veta att det snart är jul, och jag känner mig årstidsmässigt perplex. Den här hösten liknar alltmer våren, här på min Medelhavsö.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud så härligt, jag skulle byta med dig i denna sekund :)
Ja fast bara om jag fick ta min egen familj med mig förstås ;)
Maria i nb

Sara sa...

Ja, min är ju lite mindre, du skulle bara få en unge i utbyte mot fem. ;)

Isabelle sa...

Önskar också att jag bodde på Korsika!

Helen sa...

Oj! Det där såg inte dumt ut...Måste nog börja drömma om Korsika i stället för Provence, ju längre sommar desto bättre!!

Ha en trevlig helg!

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...