torsdagen den 19:e juli 2012

Allrakäraste syster.

Blir galen. Om bebis lyckas få tag på en av alla de miljoner leksaker som det här hushållet besitter så råkar det alltid, som av en händelse, ett rent sammanträffande och slump, vara just precis den leksaken av alla de miljoner som finns, utan vilken storasysters liv helt förlorar mening. 
Scenario: Véra tar leksaken. Helt sonika. Hon är störst och äldst. 
Resultat: Bebis häver upp ilsket avgrundsvrål.
Den replik som jag yttrar tusen gånger varje dag: 
- Men kan hon inte få ha den då? (Andemening: Så att jag kan få en lugn stund). 
Blir galen.

7 kommentarer:

Camilla sa...

Den där perioden minns jag alltför väl. När den minsta inte kan hävda sig än mer än genom att skrika och gråta. Vi brukade köra på "okej, om du vill ha den får du ge något annat till lillasyster". Lillasyster brukade nöja sig med vilken leksak som helst (plus bli förvånat tacksam att faktiskt FÅ något av storebror), så oftast blev det lugnt och skönt. :)

meerle sa...

Fråga henne vilken leksak som lillasyster kan få låna. Det brukade fungera ganska bra när jag var au-pair och hade två hysteriska tvååringar som alltid skulle ha exakt samma leksak vid exakt samma tillfälle.

AnnBritt sa...

Sån stor igenkänning på det... ;))

Peace in mind sa...

Dina ungar är de sötaste. Brukar visa min 19-årige son dina bilder och han bara..."åhhh"...liksom. Klen tröst i syskonstormens öga, det förstår jag!

Kajsa sa...

Man blir galen, och dessutom vet man att det bara är början av syskonkärlekens många yttringar... Med en fyraåring och en tvååring i familjen (båda sjukt envisa)går det inte fem minuter utan illtjut. Men det positiva är att konflikterna går över lika fort som de kom. Som en liten tröst.

Maggan sa...

Grattis på namnsdagen! Gillar din blogg så mkt!

Uppochhoppa sa...

Vilken grej, men vilka bra tips här i kommentarerna. Suger åt mig ifall att och om och men det blir en till här någon gång.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...