fredagen den 20:e juli 2012

I don't care what the weatherman says.

Okej. 
Om kläder efter väder innebär goretex eller galon så vet jag inte vad jag ska ta med till Sverige. 
Den här familjen äger inga regnkläder. 
Alltså, vi kommer glatt att kliva av planet på Arlanda, iklädda espadriller, solglasögon, klädsam solbränna och kokosdoftande sommarparfym. Mina döttrar har som ett tunt lager av fin, vit sand över huden som verkar ha blivit permanent, precis som saltet i deras hår.
Mon homme doftar sol och färska croissanter (den där doften av bageri, den har mina döttrar ärvt, det är någonting med medelhavshud, den doftar varmt bröd).
Och sod the weather, liksom.  
Vi får väl shoppa fleecetröjor på polarn&pyret om de små börjar visa tecken på köldskador. 

Dagens lufttemp: 32° (i skuggan) och vatten: 26° (i de turkosa vågorna). 

5 kommentarer:

Anonym sa...

har ni inga vintertrojor? Vi har ett gang regnklader/hopfallbara regnponchos/lite varmare trojor som vi anvander pa vintern, de funkar perfekt for regniga somrar i Sverige ocksa! /anna

Johanna sa...

Men åh, kan vi inte byta?!

Btw, nu har jag bytt Norrland mot Sthlm och solen är med mig. ;) Säg bara till om du vill ha sol, så kan jag se om jag kan åka dit och förgylla (värma upp) dagarna!

Frida sa...

Jag gick upp 07.30, gick en precis lagom varm morgonpromenad. Nu sitter jag i solen och har det fint. I eftermiddag ska vi bada! Det funkar fint med sommar i Sverige också! Kram.

Anonym sa...

Usch man blir väldigt grinig och ledsen av att frysa. Det jobbigaste är ju att man ska ha lager med kläder i en svensk sommar. Ett enfärgat, genomskinligt, för baggy linne, sport BH och för korta shorts som visar celluliterna tillsammans med canvasskor, (om solen skiner vilket den alltid gör typ innan 11 och efter 20) stor stickad fiskartröjamodell fast i bomull och jeans (eftersom det är rätt kallt egentligen), sedan kanske en seglarjacka eller trenchcoat eller läderjacka (eftersom det regnar nästan varje dag. Paraply kan vara bra med eftersom OBS det haglar titt som tätt med och gärna gummistövlar typ Hunters. Okej att svensk sommar är jävligt mkt bättre än vintern men i skogen är det myggigt, det regnar varje dag och man blir aldrig brun... Sandstränder finns knappt. Jo om du har sommarhus på österlen eller gotland men nej oftast badar man i en ganska kall, lerig och stenig sjö eller i ett kallt giftalgblommande hav... Vad är grejen?

Emelie sa...

Haha, nej Korsikakläderna har ni nog ingen större nytta av här men vad tusan, vi trotsar den svenska sommaren här och går med flipflops varje dag vattenpölarna till trots. Men det blir säkert fint tills ni kommer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...