onsdagen den 11:e juli 2012

La chapelle impérial, måndag 22.55.

 

På väg hem efter sen middag. Vi går alltid förbi det kejserliga kapellet på rue Fesch, där en handfull Bonapartes är begravda. Jag hade inte hunnit byta om till middagen, om ni undrar. Och smink är liksom ingen idé i hettan, det rinner bort. 
Om jag överhuvudtaget har en poäng med det här inlägget så är det eventuellt att jag älskar medelhavskvällarna om sommaren. Hettan som vi kallar outhärdlig, men jag har frusit så mycket i mitt liv att jag njuter av varma, varma nätter. 
Älskar också att ibland strunta i läggdags. Vi gick genom Ajaccio, hem till oss, och folk som såg oss trodde kanske att vi var en semestrande småbarnsfamilj, trots att vi bor här. Det här är vår vardag. 
Utanför den nattöppna gelaterian där vi handlade efterrättsglassen träffade vi två chica madamer. De: 
- Nämen! Det är ju Ni! Vi såg Er på stranden förra sommaren med den jättestora magen, ärligt talat, ingen såg något annat än Er på stranden!
Oj, sade jag. Och vred runt vagnen med sovande bebis för att visa resultatet.
 Nu har jag definitivt tappat tråden här, hörni. 
Att skriva för skrivandets skull är inte alltid helt bra. 
Oh well. Nu ska jag njuta av roman med annans skrivna ord. 
Och för er som eventuellt tycker det är skandal att kiddo var vaken och åt glass vid elvasnåret så kan jag meddela att både barn 1 och barn 2 sov halvåtta ikväll. 

5 kommentarer:

Johanna sa...

Du hade inte hunnit byta om till middagen? Missförstår jag dig nu? Jag tänkte liksom "så fina kläder hon har jämt, att hon orkar i värmen!" :)

Sanne sa...

Haha! Damernas kommentar var ju underbar!

Emelie sa...

Men gud, att du orkar vara så tillmötesgående. Jag blev så evinnerligt trött på alla kommentarer om min enorma mage då det begav sig att det räcker för en livstid.

Nåväl, det där med värmen förstår jag såväl. Det är sommar i Sverige men det har nog inte gått en dag utan att jag frusit om så bara i vattnet (eller som nu i soffan med regnet utanför)

Sara sa...

Johanna; Men jag tänkte ha klänning och uppsatt hår och hela grejen!

Sanne: Blev så förvånad, att de kom ihåg mig!

Emelie: Äsch, jag tyckte att det var ganska mysigt att bli så uppmärksammad! :) Hoppas att vädret ordnar till sig i norra sverige tills vi kommer i augusti!

Anna-Lena sa...

Vad härligt det ser ut, och du ser jättefin ut, höga klackar gör vilken outfit som helst lite mer chic =)

Jag känner igen mig med ditt hår, upp med solglasögonen för att få bort håret från ansiktet och åt sidan för att få bort det från nacken, här i Cannes är det också sådär olidligt hett... Men på dig ser det mycket mer snyggt ut! Ditt hår är så fint.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...