söndagen den 1:e juli 2012

Babyblues.

Började gråta när vi rensade flickornas garderob. 
Så mycket som blivit för smått, så snabbt. 
Måste eventuellt skaffa en till bebis, en som är så där liten och handlöst behövande och håller en vaken hela nätterna och som är så flämtande, mirakulöst ny och pytteliten att det tar andan ur mig. 
De var ju nyfödda alldeles nyss, och låg på min mage som utmattade små vattendjur som precis sköljts upp på land. Deras ögon vilande på mig, de där spädbarnsögonen som har all världens visdom och lugn i sig. Nyfödda, sömniga och trötta, men med en styrka och kapacitet jag aldrig kunnat vänta mig. 
Hur som helst. Vi klarar inte att göra oss av med spädis-kläderna. Vi har inte plats, men har kartongvis med babykläder på standby. 
Suck. Eventuellt är jag offer för någon sorts dalande amningshormoner, typ chockartat oxytocinfall? 
Over and out. 

7 kommentarer:

Elin sa...

Det finns plats. En spädis är ca 50 cm lång och kläder är platta. Alltså; det finns plats. För allt i världen; gör.er.inte.av.med.det ;)

KARLAVAGNEN sa...

Kan tipsa om Spacebag. Påsar man lägger kläderna i och suger ut luften. Så får man plats med babykläder, i väntan på nästa hormonella världskrig som visar sig, förhoppnignsvis, vara en graviditet. Men det ska vara Spacebag the original, Finns på Leroy Merlin! Fast det kanske ni inte har på Corsica?

cruella sa...

Nej hu, göra sig av.med bebiskläde är fortfarande svårt - och ingen av mina har mindre än 41 i skonummer;) Innan vi ens pratat mer än löst om en trea köpte jag en liten vit teddypåse, vintage, i storlek 60 oh hängde in i garderoben. Sen gick jag där och mös. Och efter max ett år hade jag henne där, i sin lilla onepiece:)

Johanna i Berlin sa...

Jag grät jag med nu när jag rensade storlek 56 som min lilla precis vuxit ur. Det är verkligen plågsamt hur fort det går!

Maria sa...

Min unge har strl 40 i skor, och jag kan inte slänga de allra första bebiskläderna. Jag måste spara de. Det är så många fina minnen förknippade med de kläderna..

tutt-lisa sa...

Snyft, visst är det så sentimentalt! Men ni ska ju kankse ha en liten till, så spara lite;)
Men bara tanken av att ens bebis som precis var så späd, inte kan ha dessa pyttekläder längre, gör att tårarna sprutar.

Viveca sa...

Alltså. Ja har en 4-dygns här på tvären i spjälsängen. Hua lätt gråtmild! Jag är i stadiet; HÄRREGUD han kommer aldrig vara såhär liten igen. Tiden är förbi, redan! (Eh. Ja. 4 dygn alltså. Jag har nog lite hormoner att ta hand om..)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...