söndagen den 1:e juli 2012

Pink tiger.

Jag och Véra bakade den kanske mest fluffiga, pösiga, supergoda tigerkaka vi någonsin gjort i fredags. Den fick Véra sedan ta med sig till skolan, för att fira att det är sommarlov om en vecka, och att betygen är utdelade och de små 3-åringarna kan slappna av. 
Efter siestan åts det rosa, hjärtformad tigerkaka och jag fick lite extra credd i parken efter skolan. För att jag är en sån där mama som bakar kakor med rosa glasyr ibland. När jag inte tvingar min dotter att äta broccoli, vill säga. 

5 kommentarer:

Nadja sa...

Betyg for 3 trearingar, later tufft! Hur upplever du, som svenska, det franska skolsystemet hittills? Jag bor i London och tycker det ar synd att det ar sa mycket laxor och prov valdigt tidigt, det kanns som om barnen tappar lusten att lara och blir skoltrotta mycket tidigare. Sen har jag nog en ganska romantiserad bild av det svenska skolsystemet, fran min egen barndom tidigt nittiotal, forstar att det hant en del sen dess.
Kakan ser barnsligt ljuvlig ut, forresten!

Nadja sa...

Betyg for 3 trearingar, later tufft! Hur upplever du, som svenska, det franska skolsystemet hittills? Jag bor i London och tycker det ar synd att det ar sa mycket laxor och prov valdigt tidigt, det kanns som om barnen tappar lusten att lara och blir skoltrotta mycket tidigare. Sen har jag nog en ganska romantiserad bild av det svenska skolsystemet, fran min egen barndom tidigt nittiotal, forstar att det hant en del sen dess.
Kakan ser barnsligt ljuvlig ut, forresten!

Sara sa...

Jag är kluven. Till en början tyckte jag att det lät sâ hârt med mycket disciplin och höga krav, men Véra hör till den sortens barn som älskar skolan. Hon har högsta betyg och vi har fâtt veta att "hon hör till de bästa". Och visst blir man stolt och glad, men samtidigt har jag vänner som har barn som inte alls formar sig efter det franska, kompetitiva skolsystemet, och för de 3-âringarna är det tufft, redan frân början.

Anonym sa...

Tycker franska skolan verkar bättre än svenska... men inte min drömskola ju... när jag gick i skolan i Sverige fungerade det bra men nu hör man bara rykten som gör att jag tvivlar... Lite läxor, närvaro och utmaningar med prov tycker jag det ska vara högre upp i skolan!
Jättefin kaka. Ser god ut! Vill ha!

Anonym sa...

Skolan i Sverige är sämst! Det va inte bra på 90-talet och det är ännu sämre nu. Låter som Frankrike är nått för oss, vill att mina barn ska få en bra och rättvis utbildning.
Kakan ser ljuvlig ut :)

//Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...