lördagen den 21:e juli 2012

Smolket i bägaren.

Vissa kvällar är allt perfekt. Medelhavsvärmen, orkestern som ger sig på latinska dängor du kan utantill, sällskapet, de nattöppna butikerna, folklivet, den ljuva, varma korsikanska kvällen i vilken det enda som saknas är ljudet av sjungande cikador (de verkar inte trivas här), och det enda du kan tänka på är: 
- Varför i hela fridens namn bubblar det i mitt vinglas?
Eh... Ett glas Cuvée Alexandra är godare utan diskmedel, men oh well man kan inte få allt, kan man? 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mig ett sant nöje att läsa din blogg och se dina foton.
Vänliga hälsningar
Flisan i Stockholms Skärgård i solnedgång just nu

Anna-Lena sa...

Det ser ju mysigt ut i alla fall!
Cikadorna börjar jag bli väääldigt trött på här... Jag tror man kan få hörselskador av dom! ;) När vi stänger alla balkongdörrar och fönster på dagen så blir det alldeles tyst och det är så skönt...! =)

Katrin sa...

kan inte säga det nog.. men jag ÄLSKAR din blogg!!!

Alexandra sa...

Katrin: Who doesn't?

Ett vin som bär mitt namn?? Wow. :) Är det gott? Utan diskmedel, då förstås.

Sara sa...

Flisan: Och det är ett sant nöje att du tar dig tid att titta in!

Anna-Lena: Haha, fattar vad du menar!

Katrin: Oh! Tack!

Alexandra: Jepp, finns i rött, vitt och rosa. Och är riktigt, rktigt gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...