fredagen den 13:e juli 2012

Bewitched, enslaved & healthy.

Fredagen den 13e? Igen? 
Har aldrig tidigare upplevt så många fredagen den trettonde som sedan jag flyttade till Korsika men redan poeten och äventyrerskan Dorothy Carrington sade att Skönhetens ö förtrollar den som kommer hit.
Get away from here before you're completely bewitched and enslaved, har det med det att göra?
Enslaved eller inte, den här donnan klev upp klockan 06.15 för att gå ut och springa. 
Bewitched, eventuellt, men barnens sommarlov (mina fantastiska, underbara, men som äger mig totalt alla dygnets timmar förutom när de sover) gör att min tid för mig är så dyrbar.
C är borta tolv timmar om dagen, och det är svårt att hinna med väsentligheter som platt mage-övningar, ögonbrynsplockning och insmörjning av torra kroppsdelar.

2 kommentarer:

Linda Mpili sa...

är inte fredag den 13:de alltid en gång om året?

Anna-Karin sa...

Nope, 1-3 ggr/år enligt wikipedia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...