tisdagen den 17:e juli 2012

Tomatpaj&parmesan.


Okej. Två grejer som jag känner att jag måste dela med mig av. 
1. Kommer ni ihåg min tomatpaj? Gjorde den till picknicken häromdagen fast i reviderad version: Blandade crème fraiche och tapenade i botten, sockrade tomaterna lite extra, vräkte på mängder med provencalska örter, och extra mycket getost. Fantastiskt gott. 
2. Lagrad, riktigt gammal parmiggiano-ost. D hade med sig en rejäl bit, och vi åt utan att kunna sluta. Lagrad parmesan kan vara guds gåva till mänskligheten. Ni vet, ost som är så gammal att den blivit alldeles hård och smakerna blir till ett koncentrat... Perfekt till ett glas vin och trevlig konversation. Perfekt.

3 kommentarer:

Casa Annika sa...

I Spanien pratar man om cabrales som Guds gåva. Åtminstonde min sambo gör det (själv äter jag inte ost). Cabrales är en getost som ligger i en gödselhög och mognar. Mycket stark och smakrik tydligen.

DILA sa...

Parmesan är guds gåva till mänskligheten. Fast egentligen funkar det nästan med vilken ost som helst till ett glas rött.

Kram Dila

Emelie sa...

Det lät fantastiskt, måste testas!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...