onsdagen den 16:e juni 2010

IN the Candy ShoP

Inregnade.
Ett halvårs nederbörd på ett par timmar i Marseille.
Och så solglimtar från och till. Vad skulle vi göra utan solglimtar?
Jag har - för vilken gång i ordningen? - slutat bita på naglarna och ville fira med ett nagellack. Men givetvis greps jag av svår beslutsångest i butiken. För många val, jag kan inte hantera det.
Först måste man ta ställning till konsistensen, lackets egentliga beskaffenhet. Glittrig, akryl, lösnageleffekt, matt, briljant, stretch, ensekundstorkande, billacksvarianten? En hel vetenskap, I tell you.

Sedan: Färgen. En hel palett av pastell, neon, natur, glamour. En regnbåge, en målarlåda! Tio fingernaglar, tio tånaglar, ett på varje?
CHanels 505:a är ju den mest hypade nagelfärgen i år, men den där brungråa nyansen lämnar mig iskall. Och namnet... Taupe? Mullvad. Näe...
Riviera, mistral, nouvelle vague... Chanels nya, poppiga: Turkos, rosa, ännu mer rosa.

Om sanningen ska fram väljer jag nagellack mer efter namnet än färgen. Ett poetiskt namn väger upp för en fadd färg, det har OPI fattat.
Holy pink Pagoda eller Meet me on the star ferry? Mad as a hatter eller I'm not really a waitress? Oemotståndligt.

6 kommentarer:

Emma sa...

Hej! Jag snodde en bild från dig, från dit inlägg om macarons. Säg till om jag ska radera bilden men jag länkade dig och sa att bilden kom från dig! Ha det bra//Emma
www.finast.blogg.se

Ferferi sa...

Men den där 505an var onekligen snygg måste jag säga. Gjorde så naglarna såg ätbara ut. Men sålde som smör så det var ju bara att glömma. Men Chanel lyckas alltid vara rätt på nåt sätt. På sistone har vi haft turkos, blått och silver. Alla helt överhypade men ack så fina...!

Mi sa...

Opis nagellack är det absolut bästa i kvalité - och jag tror jag provat alla märken vid detta laget. Det används t o m av Davvid Beckham i färgen Sweetheart.

Anna sa...

Jag svär vid Essies namn när det gäller nagellack - lite billigare än Opi, men med lika fina namn. Just nu kör jag E-nuff is E-nuff eller Boathouse.

Livet runt 30...5 sa...

Så vilken blev det och hur blev resultatet? När jag får lite hemmatid framöver kanske jag förärar mina korta med någon vacker färg.

Sara sa...

EMma; Helt okej!

Ferferi: Ja, de är ju det. Jag ville ha allihopa!

Mi; Oh? Där ser man?

Anna: Aha, det vet jag inte om jag har sett, ska hâlla utkik efter det!

Kristina: Det blev inget... SKa âtervända till kosmetikbutikerna idag. Med nya krafter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...