måndagen den 28:e juni 2010

Those Kodak Moments

Kristina skriver om det där med bilder. Till bloggen och fotoalbumet.
Där man aldrig är med själv, såvida man inte ber om det.

Scenario 1 (som aldrig sker hemma hos mig): Cherie, du är strålande vacker just idag, och har så fina kläder! Låt mig föreviga dig! Låt mig ta en serie skitsnygga kort som du sedan kan lägga ut på din blogg! Nej, vänta, en i profil också, det är så fantastiskt motljus här att jag inte kan låta bli att fotografera dig!

Scenario 2 (det vanliga): Jag ber el marido att ta kort på mig.
- Nä fy fan vad tråkigt. (Varpå han oengagerat tar en bild. Och suckar.)
- Blev det bra?
- Det blev det säkert. Gäsp.
- Nej, men alltså, blev jag bra? Ta en till för säkerhets skull!

Klick.

- Fick du med skorna?
- Skorna?
- Ja, för jag tänkte blogga om dom?

Klick. Man ser hur tråkigt han tycker att det är. Eller pinsamt. Om vi råkar vara på en offentlig plats. Eller när jag hindrar honom från att hugga in på maten eftersom jag vill ta en bild på den först.

Suck. Karlar?

7 kommentarer:

Livet runt 30...5 sa...

Exakt, karlar! Och efter gårdagens utflykt har han mage att fråga "blev det några bra bilder"? Ja, alla på dig och Hugo och inte ett enda på mig.

Michaela - Gäst hos Gester sa...

Jag känner igen detta. Tacka min lyckliga stjärna för självutlösare :)

De kallar mig Skrållan sa...

Jag har samma "problem". Ber min kille ta en bild på mig och får först utstå lite spott och spe över att jag är linslus och alldeles för aktiv med blöggandet. Så tar han en bild, jag tittar och säger "men älskling. Mitt huvud är mitt mitten av bilden, du har med mer himmel än mig. Ta om, och sikta längre ner." Ny bild. Samma problem. Halva bilden himmel och mina ben avkapade. Han suckar över mina synpunkter. Vill ta bilden i liggande format så att "man ser bakgrunden" och jag ber honom ta stående för det är inte bakgrunden jag vill ha med. Det fattar han inte heller. Så känner man sig dum och säger att då skiter i väl i det då eller så ser man sur och tvär ut på sista bilden som rent tekniskt ändå blev hyfsad.

Karlar!

Du, däremot, har alltid så läckra bilder så helt ofotografisk av sig kan han inte vara :-)

Anna sa...

Jag stör mig på att sedan jag blev hobbyfotograf tar jag ivrigt massor av bilder så allt är väldokumenterat - dock tyvärr inte i bloggen - men när man själv står bakom kameran så är man ju aldrig med på bilderna!

Det här måste vara dagens i-lands problem.

M sa...

Hahahaha svåra problem det där.
Att vi aldrig kan fatta att skorna är viktiga också ;)

sara sa...

Hihihi, jag löste problemet med en ny kamera och en fotokurs till sambon. helt plötsligt fotar han gärna :-)

Sara sa...

K: Karlar.

Michaela: Karlar.

Skrâllan: Karlar.

Anna; Jag är lika, sâ jag har börjat trycka kameran i händerna pâ maken lite dâ och dâ...

M: Karlar...

Sara: Smart. Mycket smart.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...