lördagen den 19:e juni 2010

Total love. Total.

Folkmassornas hyllning, Björn Skifs och Idol-Agnes i duett, här kan du vinka till brudparet...
För Sverige i Tiden? Modernitet när den är som bäst, modernitet när den är som mest obsolet. Nej, men verkligen.
Ställer mig tveksam till nyhetsmediers behov av att rapportera om Viktorias klänningsfärger, håruppsättningar och presentbrödrostar med kommunala emblem.
Ställer mig tveksam till hypen kring bröllopet, on s'en fout un peu, non?
Och har världens hang-up på Daniels snedbena som bara blir snedare och snedare.

16 kommentarer:

Livet runt 30...5 sa...

And I beg to differ. Så fantastiskt skönt att mediabevakningen faktiskt kan hänga upp sig på kärlek och lycka (om än med en kritisk underton emellanåt) istället för all ond bråd död, krig och snedsteg och misslyckanden. Idag ska jag njuta till fullo.

Anonym sa...

Non non, on s'en fout pas :) Håller med föregående kommentar! /Anna

Anonym sa...

Here,here Livet runt 30!!
LOVE Stockholm 2010 :)

Push your negative thoughts away people! TODAY WE CELEBRATE LOVE LOVE LOVE.
The ONLY medicine that ALWAYS works whenever whatever whereever.......
Victoria is living proof of that.

Champagne on ice check
Strawberries check
Best frock on check

LOVE ALWAYS TO DANIEL AND VICTORIA.

Sara sa...

Please people, calm down.
You being serious?

Eleonora sa...

Ledsen att göra dig besviken Sara, men trots att jag är långt ifrån okritisk till monarki i allmänhet och våra kungligheter i synnerhet, ska jag nu knata iväg och köpa mig en ask jordgubbar som jag ska parkera mig med här i soffan. Det kommer att bli toppen!

Sara sa...

Eleonora: Aj då. OCh jag som inte kan uppbåda tillstymmelsen till upphetsning eller engegemang...

Lisa sa...

Ah jag haller med de andra, on s'en fout pas! :) Är ingen jätteroyalist men det här är ju roligt. Och romantiskt! Och lite glamour mitt i Stockholm. Äntligen nagot positivt istället för krig, svält och död.

Jag sitter pa första parkett hemma i soffan tack vare SVT Play :)

Elisabeth sa...

Jag håller med dig! När jag läser om hur rörda och lyckliga andra är känner jag mig som ett frågetecken. Rörd? Lycklig? För att Victoria ska gifta sig? Skulle inte tro det.

Det ska bli SÅ skönt när bröllopshysterin är över och det går att sätta igång TV:n eller öppna en tidning utan att mötas av en massa bröllopsprat.

Ferferi sa...

Varken royalist eller en särskilt stor anhängare till monarkin men även jag tycker det här är festligt. Må hända all uppståndelse som varit i månader förväg varit för mycket. Men just idag tycker jag det är finemang och passar sig alldeles förträffligt. Det är Sverigers Hollywood, det är glamour och det är vackert. Låt oss njuta av det så länge det varar. Imorgon är en ny dag med nya tag igen.

Åsa sa...

Sara, vad befriande att någon äntligen vågar yttra sig om snedbenan! Själv har jag svårt för "slicket":/ Och visst, fest i all ära men allvarligt - det finns ingen hejd på eländet. Svårt att värja sig mot bröllopsyran som pågått länge. Det talas inte om ngt annat på tv tex, inget annat i tidningen för att inte tala om vädret! Det har bara sänts ut Stockholmsväder i över en vecka typ!
Undrar också om den där kärleken och förälskelsen alla pratar om mellan de tu - jag måste ha missat ngt för de verkar mest så überkorrekta och formella.

Hahaa, det är läskigt tyst och tomt ute på gatorna i Göteborg idag så jag antar att de flesta sitter bänkade framför tv:n
Ja ja, jag har tvätt att ta hand om idag iaf - kungligt bröllop eller ej ;-)

barajagjohanna sa...

Haha, jag håller ju med de flesta. Är absolut inte rojalist, men vad man än tycker är det en historisk upplevelse. Ibland har jag blivit lite äcklad och illamående av kvällstidningarnas hype (särskilt eftersom jag jobbar på en av dem, dock inte med bröllopet), men jag tycker att det är galet spännande med kändisar över huvud taget - och på grund av all bevakning har man ofrivlligt blivit insatt. Jag grät framför tv:n, precis som jag gråter till varenda jäkla bröllop.

Pinsamt, jag vet. Men jag är blödig när det gäller bröllop.

Prinsessan sa...

Som den sanna rojalist och romantiker jag är kan jag ju inte annat än erkänna att dessa kungliga bröllopshysteridagar är helt underbara!
Jag har nog smågråtit konstant hela dagen idag - jag tycker det är så romantiskt att Daniel och Victoria äntligen får varandra och jag tycker att hon både är underbart vacker och duktig!

Sara sa...

Nej, jag har inte heller känt den här totala kärleken mellan dem... Inte förr och inte nu.
Dessutom tycker jag att klänningen var trist. Varför vilja se ut som kopior av sina föräldrar? Vera Wangs svarta hade varit ett chicare val...

Anonym sa...

Men nu är du ju tråkig Sara, det var ett ljuvligt bröllop och de är kära och kärlek rockar :)
Maria i nb

Cecilia sa...

Jag säger detsamma, varför denna negativitet? Okej om man inte är rojalist men detta var fint och rörande, kärleken är alltid fint!!

Sara sa...

Trâkig och negativ, tack för det...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...