torsdagen den 24:e juni 2010

Man äter näringsriktigt och varierat

Lunchen: Glas vitt, glas rosé, glas rött. Ostar. Baguette. Nougat, praliner. Mandlar i sockerskal.
Sallad kyckling-mozza. Grekisk yoghurt (Man täcker in grönsakerna, enligt principen att druvor tillhör växtriket, kalciumet och proteinerna).

Middagen (Där det liksom degenererade): Champagne. Trehundratolv snittar av olika typer. Fyrtiotvå små minipajer. Glas vitt. Glas juice. Pasta i tomatsås. Äpple (Ni ser, det finns ljuspunkter i detta dietmässiga mörker).

Jag tar det här med beach 2010 på stort allvar. I morgon ska jag äta nyttigt. Inte dricka alkohol. Inte dricka annat vin än bubbel. Inte dricka vin före 18.00 Inte äta snittar till middag. Inte äta min egen vikt i socker.

Bra. Jag har en plan. En realistisk. Det är viktigt med realistiska m
ål.

3 kommentarer:

Erica sa...

Känner själv att jag ätit massor med saker jag inte borde. Tänker i nästa andetag, att det inte är lätt det där med ätandet. Hos mig har det antagit oproportionelig storlek, det här med ätandet alltså

Sara sa...

Nej, vi kanske far avdramatisera det där?

Erica sa...

Frågan är ju hur man gör :-D Jag tycker jag tänker på mat eller det som går att äta under de flesta av mina vakna timmar. Det är som att sluta tänka på en rosa elefant med blåa öron ;-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...