torsdagen den 17:e juni 2010

Quick-fix till snygga ben.

Syrran säger att hon vill ha mina ben.
Och jag säger det enda jag kan säga till en person som besitter en identisk uppsättning gener:
-Du har väl mina ben?
-Nej. Mina är vita. Genomskinliga. Dina ser så bruna och fina ut.

Okej. Jag tänker vara öppen med det här. Det finns inga genvägar, och egentligen inga hemligheter till bruna, fina ben. Antingen
a) så flyttar man till Korsika, eller i alla fall lite längre söderut än norra Kvarken
eller
b) så fuskar man
eller
c) så gör man som yours truly och väljer a och b.

Och eftersom jag inte vill ha några hemligheter fôr er, amigas, så kan jag berätta att min solbränna kallas Dove Summer Beauty.
Vi är ju emot brun-utan-sol, som luktar mysko och färgar lakan och wonderbras orangebruna. För att inte tala om hälar, armbågar och simhuden mellan fingrarna.
Men hudkräm med lite bronzingeffekt är kanon. Man använder den ett par tre dagar på rad, sedan ser man ut som en vecka på Ibiza.

Men jag slutar inte fusket där. Sedan smörjer jag in mig med Nuxe's underbara huile prodigieuse med guldpuder. Den ger lite bronsnyans, och framför allt glittrar den. Finast på smalbenet, eller mitt emellan skulderbladen, där huden är som tunnast och lätt blir solkysst.

Och sen är man liksom redo för de där vita minishortsen.

7 kommentarer:

anna of sweden sa...

Vilken tur att jag har dig. Nu ska jag ut och köpa Dove. Så att jag ser så där härligt solkysst ut när jag kommer hem till Swiden!

Eleonora sa...

Finfina tips och Dove har jag också testat och funnit välgörande för kropp och själ. Det enda kruxet är att jag har graviditetshull på låren som gör minishortsen till ett big no no oavsett kemisk eller äkta solbränna. Men nästa sommar kanske...!

Lisa sa...

Ah tack för tipset!! Dove ska genast inhandlas. Vill ocksa se solkysst ut och det är ju sa himla svart med benen tycker jag.

Fru W sa...

Även jag tackar för tipset!! Här ska handlas! :)

Sofia Pekkari sa...

Jag undrade faktiskt, då jag inte minns att du blev pepparkaksbrun hur mycket vi än lekte ute på gräsmattan:)

Sofia Pekkari sa...

Jag undrade faktiskt, då jag inte minns att du blev pepparkaksbrun hur mycket vi än lekte ute på gräsmattan:)

Sara sa...

ANna: Ja, vad skulle du göra utan mig? ;)

Eleonora; Okej. Vi kör på det!

Lisa: Ja, visst är det? De blir aldrig bruna annars...

Fru W: Dove borde betala mig för det här. ;)

Sofia: Haha, nä, jag är ju mer blek och fräknig av naturen... Även om jag blir brunare nu efter några år på sydligare breddgrader...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...