tisdagen den 21:e december 2010

Amningsmyten

Dagen börjar halvbra.
Bränner lussekatterna (dör som smältvatten när Sockergrynet kallar lussekatter för lille katter, efter favoritsângen.
Tre minuter efter att jag lämnat henne pâ dagis ringer dem: Ögoninflammation. Mâste hämta.
Stackars, stackars liten, hon har varit sjuk sâ mycket! Här brukar jag mumla irriterat att här har man ammat hur länge som helst för att hon ska bli frisk och stark och fâ ett immunförsvar av stâl...
Kanske är en myt ändâ, det där med amningen?

5 kommentarer:

Nina sa...

Om man ska tro på professor Agnes Wold från Sahlgrenska sjukhuset så är det definitivt en myt, i vart fall när det gäller allergier.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1735160/hon-trottnade-pa-lognerna-om-amning

Livet runt 30...5 sa...

Taxöron till ingen nytta;-)

Angelica sa...

Tänk vad sjuk hon skulle vara om du INTE ammat?? ;) :p

tio till tolv infektioner varje år är normalt första åren på dagis. Så var du lugn ;)

Sonja Hedborg sa...

Var det du som hade problem med att hitta färsk gäst till saffransbullarna? Jag vet inte om du har fått tipset tidigare, men min kompis som bor i Toulouse brukar köpa sin av bageriet. inte så billigt som hemma, men ändå färsk. sen brukar saffran utomlands inte vara så stark som hemma, så dubbelt upp där. lycka till!

Sara sa...

Nina: Hm, intressant. Är vi sâ lättlurade? ;)

K: Jäkla skit.

ANgelica: Det känns ju som om hon är sjuk HELA tiden! Stackars lilla!

Sonja: Jag gick ned till mitt bageri i eftermiddags och beställe jäst! I morgon bitti ska jag hämta den: sedan blir det lussekatter! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...