onsdagen den 1:e december 2010

Dag 15. Mina drömmar.

Just nu drömmer jag inte.
När jag lägger huvudet på kudden träder jag in i ett komaliknande tillstånd, snarare än sömn.
Powersleeping, de timmar jag f
år, men det räcker inte. Att vakna utvilad är något jag inte längre minns, och drömmarna är flyktiga, ogreppbara.
De finns kvar endast som en känsla, som n
ågonting jag borde minnas men har glömt.

Men jag har ett par
återkommande drömmar som säkert är åh så vanliga.

1. Jag försöker springa men kan inte röra mig.
2. Jag tappar alla tänder, de rasar ut ut munnen p
å mig. Hundratals tänder.
3. Jag kan inte öppna ögonen, jag ser ingenting.
4. Mina kontaktlinser är stora som tallrikar och lik förbannat försöker jag f
å in dem i ögonen.

Oh, förresten, vad lustigt, nu kom jag p
å vad jag drömde i natt: Jag hittade massa checkar överallt, med massa pengar. Kan eventuellt vara en bieffekt av för mycket företagsekonomiskt analyserande.

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Haha! Det är helt klart en biverkning efter allt det där räknandet. :D

Lena sa...

Jag drömmer samma dröm om tänderna, väldigt ofta. Vad kan det betyda? Men vilken lättnad när man vaknar och märker att tänderna sitter kvar :)

Anna sa...

Jag drömmer också om att jag försöker ta mig någonstans utan komma någonvart. För mig brukar det i drömmen sluta med att jag ligger på golvet och kravlar utan att kunna ta mig upp.

Just den drömmen känns ju lättolkad, tyvärr.

Å andra sidan tänker jag att drömmar hjälper till att hantera verkligheten.

Hanna sa...

"Att man tappar tänderna i drömmen beror på att man lämnar ett gammalt skede i livet och möter ett nytt. Man drömmer det som allra oftast när man är ung, vid tiden för första riktiga förhållandet, första flytten, jobbyte, barn, graviditet osv. Alla lite större förälndringar i ens liv... Inte så många äldre drömmer detta, utan det kommer sig för mest mellan 18-30 års åldern...

Sen handlar det lite om hur man bemöter tandlossningen i drömmen... Drömmar utvecklas ju ofta. Första gången kanske man blir jätterädd och springer till spegeln och skriker. Sen kan det utvecklas till att man i drömmen tänker....amen inte nu igen, jag ska ju på fest, till att man atar tag i den själv, sparar tänderna för att gå till tandläkaren och få dem fastsatta eller som en del driftiga drömmer, man klistrar tillbaka dem själv..." Augustin på familjeliv

Angelica sa...

Det där med tänderna och att springa utan att ta sig framåt känner jag allt för väl igen!

Och att drömma att jag inte kan se, jag försöker öppna ögonen men de sitter "fast" och jag kan bara kisa pyttepyttelite!
Förr drömde jag också att jag kunde flyga... bara en meter ovan mark men det var jättehäftigt.

De drömmarna är borta nu.. Vet att jag läst tolkningen, bla det som står här innan om tänderna = man står inför något nytt i livet.. men minns inte de andra.

Angelica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...