torsdagen den 16:e december 2010

Dag 20. Den här mânaden.

Listan igen. Jag är efter, kommer aldrig att komma ikapp.
Men jag tänkte ta mig i mâl ändâ. Tror jag.

Dag 20. Den här mânaden.
December 2010.
Vintertid. Undantagstid.

December pâ Korsika i korthet:

Temperaturer mellan +18° och 3°. Man blir inte bara galen, man blir dessutom sjuk.
Man dricker större mängder chocolat chaud än rosévin.
Man fryser mer än man tidigare gjort i hela sitt skandinaviska vinterliv.
Man tycker att det ser lustigt ut med juldekorationer i dadelpalmerna. Lite tredje världen, liksom.
Man fnissar/fnyser ât korsikanerna som gâr i dunjacka till paljettleggingsen. Sedan köper man en egen.
Man längtar sâ att det gör ont efter sommaren. Eller âtminstone efter fungerande värme inomhus.

1 kommentar:

dinavykort sa...

Hej!

Vilken varm och fin blogg du har!

Jag skulle vilja ge dig en rabattkod till vår internettjänst! Med den kan du prova att skicka vykort direkt från nätet till dina vänners brevlådor, med dina egna foton som motiv.

Bor adressaten i Sverige kommer det fram redan nästa dag! Perfekt för sistaminuten-vykort hem till familjen.

God Jul!

Magdalena

DinaVykort.se

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...