söndagen den 26:e december 2010

Julaftonskvällen



Julaftonskvällens remarkabla fakta:
Min gravlax var hur god som helst. Janssons frestelse till den.
Min förrätt ocksâ, som gick ut på att pigga till den traditionella gåslevern: Snabbstekt gåslever med bräserad rödlök och italia-vindruvor i soja och xeres-vinäger.
Efterrätten vill ni väl ocks
å veta? Pepparkakspannacotta (inspirerad av Annika) med pepparkakscrumble, färska fikon och mandarinklyftor. Så jultårta och tryffel p
å det. Champagne till aperitif, förrätt, huvudrätt och efterrätt.
Huvudvärken som p
å beställning dagen efter.

Min julklapp till min prinsessa: Ett smyckeskrin med en rosa liten häst som spelar Für Elise.
Det lilla barnet i mig blev tindrande när jag hittade det i ett mörkt hörn i en trolskt vacker porslinsbutik. Sedan tindrade Véra minst lika mycket när hon öppnade, och nu har hon lagt ned alla sina h
årspännen, dockornas små gafflar och ganska många solrosfrön och okokta makaroner i det. Fint.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad gott det låter!

Sara sa...

Det var det!

Sara sa...

Ma quanto sei bella!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...