tisdagen den 14:e december 2010

Santa baby

Santa baby,

Jag har kanske inte varit särskilt snäll, men jag kan lova att det nâgonstans fanns en anledning till alla mina ageranden. Jag har heller inte avsiktligen försökt att sâra nâgon, och gjorde jag det sâ är jag hemskt ledsen även om jag inte kan lova att det aldrig händer igen.
Jag har försökt att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, kollega och medmänniska i största allmänhet, men jag är inte säker pâ att ha klarat det. Jag har fuskat med sopsorteringen, det har hänt att jag druckit mig full pâ för mânga mojitos, jag har gjort flera personer besvikna, jag har skällt ut en statsanställd, jag har klagat pâ vädret, staden, livet, jag har fuskat med tandtrâden, jag har förlorat mitt hjärta, mitt förstând, kanske har jag ljugit nâgon gâng.

Men. Det skulle vara fantastiskt om du ville överväga den här listan ändâ, tomten? Du kan kanske se det som ett sätt att öka motivationen till nästa âr?

1. Mörkblâ sidenblus.
2. Cashmerekofta.
3. Juicytube.
4. En milkfrother frân Bodum.
5. Ett pärlhalsband (att ersätta det Sockergrynet haft sönder).

Det var väl det. Eller förresten:

6. Platt mage.
7. Längre ögonfransar.
8. Själsfrid.

Okej? Fint. Vi ses snart, Santa baby.

6 kommentarer:

mia sa...

Jag önskar att jag får napp på en av de många intervjuer jag haft idag på tre stora bokförlag, flera på samma förlag fast på olika avdelningar.
I hissen mellan våningarna försökte jag få ner min puls som alltid skenar när jag är nervös, släta ut min rynkiga kjol och bättra på läpparna. Samt komma på något nytt och fräscht att säga. Något som låter sådär smart och spontant.

Jag vill arbeta med något jag genuint älskar!

Det är allt jag önskar mig. Okej Santa?

Sara sa...

Oh, ja! Vilken dröm-önskan!
Hâller en tumme eller tvâ för att det ska gâ i uppfyllelse!

Livet runt 30...5 sa...

Du, kan jag sno listan rakt av för jag kommer inte på något alls här i min vrå av världen.

Sara sa...

Sâ klart du kan!
xxx

Katarina sa...

Så du har fått en ny stortånagel nu? ;-)

Hoppas du får åtminstone något av det du önskar dig.

Sara sa...

Katarina: HAR jag inte berättat det? Jo, den växte ut till sist... Dreams can come true! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...