måndagen den 20:e december 2010

Måndag.

Måndagen som försvann i ett töcken, ett trollslag, en dimma, men som var fylld till bristningsgränsen ändå.

Jag har:

Bakat pepparkakor. Igen.
Klätt granen.
Skrivit en rapport på 15 sidor.
Tvättat.
Lagat lunch och middag.
Lämnat/Hämtat på dagis. Och haft med inslaget, hembakat till fröknarna.
Skrivit julkort.
Ett par timmars bokföring.
Handlat mat.
Räknat ut optimal partistorlek enligt Wilsonmetoden.
Tonat h
året. Chocolate Brownie.
Köpt en kavel.
Planerat helgernas menyer.
Promenerat mitt Sockergryn till Place Austerlitz och visat henne Napoleonstatyn.

Och nu blir det nya glossiga, i nya lakan, med en kopp mandarinte.
Bonne nuit.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Wow! What a day! Verkligen fylld till bristningsgränsen.
Bra ändå att faktiskt skriva ner vad man gjort under en dag. vissa dagar kan ibland ha känslan av att inte gjort någonting så börjar man skriva ner var sak för sig och vips så har man oftast hunnit med en hel del.

Sussa sött!

Livet runt 30...5 sa...

Oj, det där kanske jag hinner med på en vecka. Well done!

Sara sa...

Asa och Kristina: Haha, sedan har jag en lista med allt jag INTE hann...

Anna sa...

Oj, otroligt imponerande! Inte konstigt att du missade lite ombyteskläder i farten, jag hade tappat bort det mesta och fått magsår på kuppen, troligen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...